Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" Антон Гинев направиха работно посещение на проекта „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград". Двамата се запознаха на място с напредъка на строителните дейности и провериха работите по трасето на фаза І „Крумово - Първомай". Стойността на първа фаза е 88 728 832 евро, съобщиха от НКЖИ за Profit.bg.

Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград" е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото след приключването му ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия.

Общата стойност на проекта е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет на България. Очаква се след приключване на строителните дейности скоростта на движение на влаковете по линията да бъде 160 км в час.

„Проектът е част от ІV и ІХ международни транспортни коридори, които са включени в изграждането на интегрирана транспортна система в Европа. В рамките на националната железопътна мрежа, проектът е част от магистрална железопътна линия No.1 Калотина - Драгоман - София - Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници и е сред приоритетните проекти с национално значение от инвестиционната програма на Министерство на транспорта", каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Стратегия за реализиране на целия проект включва договор за строителство, железен път и електрификация за Фаза 1 (участък Крумово - Първомай (37.7 км)); договор за строителство, железен път и електрификация на Фаза 2 (Първомай - граници, с дължина ≈114 км / 104 линейни км); договор за изграждане на системите за цялата линия; договор за Техническа помощ за надзора върху строителството за цялата линия; Договор за техническа помощ на Звеното за управление и изпълнение на проекта при НКЖИ за цялостното управление на проекта.

Предвижда се проект "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград - Турска/Гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч" да бъде реализиран до края на 2010 година.

Изпълнител на Фаза 1 е TERNA S.A., а италианската АСТАЛДИ е избрана за изпълнител на Фаза II при стойност на договора от 162.54 млн. евро.

Консорциумът между Талес рейл сигналинг солушънз (Австрия) и Алкател Лусент (Румъния) е избран за изпълнител по изграждане на системи за сигнализация, телекомуникация и SCADA за цялата линия. Стойността на договора е 35.56 млн. лв., уточняват от НКЖИ