През тази година на румънския пазар са излезли 17 търговски центъра, или близо два пъти повече в сравнение с миналата година, според данни на изданието Business Construct magazine.

Това става на фона на кризата обхванала световните пазари на недвижими имоти, като отразява тенденцията на бурното строителство стартирала преди три четири години.

Броят на на сделките свързани с продажба на търговски центрове в Румъния е възлязъл на едва три от началото на годината.

Шест разширения на съществуващи търговски центрове и 17 финализирани такива е равносметката за настоящата година за пазара в Румъния. За изграждането им са били направени 1.2 млрд. евро инвестиции.

Най-голямата европейска търговска верига - Carrefour може да бъде открита в 11 нови търговски центъра, където са направили хипермаркети.

По отношение на градовете с най-много новооткрити търговски центъра през настоящата година първото място се заема от столицата на страната - Букурещ.

Много предприемачи с планове да продадат изградените от тях търговски центрове след завършването им са се отказали от тази си идея.

Това е станало, след като те са разбрали, че в условията на финансова криза доходността, която биха получили от продажбата, е с около 200 процентни пункта под тази която са очаквали. Купувачите са били с 25% по-малко в сравнение с преди година.