Дизайнерският курорт- имиджът е всичко
Състоятелната публика не само се стреми да живее, но и да почива стилно, докато кралете на модата бързат да й предложат достойни за нея места. Няма икономическо сътресение, което може да се отрази на дизайнерските курорти, за които е валидна поговорката: "Ден година храни".
Първоначалният формат е дизайнерският, или още наричан бутиков хотел, появил се в средата на 80-те години на миналия век, като идея на Ян Шрегер и Стив Рубел. Те привличат френския дизайнер Андре Путман за ремонта на Morgan Hotel в Ню Йорк. Тези luxury-хотели се отличават с дизайнерски уникален екстериор и интериор, различен във всяка стая.
Бутиковият формат започва от градските хотели и после се пренася в т. нар. resorts- хотели, предназначени за почивка. Нова специфика на дизайнерското мислене тук дава местният колорит, който напълно трябва да се пренесе в атмосферата на хотела, но без да наруши комфорта на почиващите.
Така през 90-те години започват да се раждат цели дизайнерски курорти. Те са въпрос не само на лукс, но и на начин на живот, имидж на клиента и дизайнера. Дизайнерският курорт е нещо много повече от петзвездни хотели с хубава гледка, тенис- и голф игрище и добра инфраструктура- това е преди всичко името на дизайнера, неговият бренд и такива проекти достига цени от милиарди долари.
Най-добрите дизайнерски проекти
1. Armani Residences
Курортът е Мараси, Египет, е разработен от Джорджо Армани по покана на дубайската Emaar Properties. Цената на проекта е 1.74 млрд. долара, а концепцията, на която е подчинен- "Живей с Армани", т.е. елементите в проекта отразяват безметежността и спокойствието на плажния живот.
2.Vita Tower на Версаче.
Разкошният небостъргач Vita Tower е построен на крайбрежната улица в Панама, като за него са разработени четири вида обзавеждане, които се предоставят на клиентите пожелание.
Проектът Versace Hotel е далеч от завършване. Първият хотел се появи през 2000 г. в Австралия, а плановете са за построяване на 16 хотела.
Догодина ще отвори врати Palazzo Versace Dubai, чийто интериор ще следва естетическата линия Versace Hotel , а в скулптурното изпълнение ще залегне символът на модната къща- Медуза Горгона.
3. AQUA Allison Island
В курортния комплекс на закрития остров в Маями Бийч бяха привлечени да работят дизайнерите Рене Гонзалес, Сам Робин, Джефри Трашър и Робърт Браун. Цената на проекта е 61 млн. долара, като за всяка една от тринайсетте четириетажни вили дизайнерите създават уникален интериор.