Все повече търговски вериги се ориентират към големите модни столици, което допринася за ръста на наемите на търговските площи в тези локации, показва проучване на CB Richard Ellis.

Някои от по-малките вериги продължават да отчитат сериозни нива на растеж въпреки световната криза в модни центрове като Хонконг, Лондон и Лос Анджелис.

Секторът за продажба на дребно също продължава да се развива сравнително добре.

Половината от водещите пазари по света са отчели ръст в наемите на търговски площи през изтичащата година.

Пето авеню в Ню Йорк остава най-скъпата търговска улица, като годишните нива на наем там достигат 16 817 евро за кв.м, което е 75% повече от наемите в Хонгконг, заемащ второто място.

Москва, Лондон и Токио заемат следващите три места като най-скъпи дестинации за пазаруване.

В челната редица влизат няколко града в Северна Америка, като Лос Анджелис заема 10-то място в класацията за най-скъпа търговска дестинация.

В Азиатско-тихоокеанския регион се намират седем от първите двайсет най-скъпи търговските дестинации в света, първа сред които е Хонконг.