Сайтовете за запознанства се радват на бурен ръст, който специалистите пряко свързват с икономическата криза. Спадът на пулса на деловата активност кара много хора да се чувстват нещастни, да се замислят за личния си живот и да започнат да търсят партньор.

По време на ежегодната конференция Internet Dating Executive Alliance (IDEA), чиято тема логично беше финансовата криза, беше отчетено, че сайтовете регистрират ръст на потребителите. С 33% повече регистрации се похвали Plentyoffish.com , а Zoosk.com, предлагащ едни от не най-евтините услуги, отчете ръст от 22%.

Според анализатора на Bernstein Research Джеф Линдзи освободеното заради кризата време достига до 60-80 часа, което е практически идеално за сайтовете за запознанства.

Индустрията има шанс да спечели от кризата. Проучване на Forrester Research показа, че в момента секторът заемапо доходи трето място в Европа след продажбите на музика и видеоигри, изпреварвайки порносайтовете.

За основател на тази ниша се счита американския психолог Нил Кларк. Той пуска първия сайт за запознанства eHarmony.com през 2000 г.- в разгара на дотком балона, "убивайки" Match.com и Yahoo.

Той първи въвежда убийствено дълга анкета, позволява скриване на профила от "неподходящи" юзъри и трето- въвежда платена услуга.

Противно на всички правила, начинанието се оказва повече от успешно.