За първите два месеца на 2009 г. у нас са продадени 4450 нови автомобила, респективно 2204 за януари и 2246 за февруари, сочат данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.

Година по-рано реализираните нови леки автомобили бяха 8605, което представлява понижение от 51.71 на сто.

Лидер от началото на годината е Volkswagen с 555 броя, или 12.47% пазарен дял. Следват Citroen и Ford с малко над 10%, докато Toyota, Opel и Peugeot имат по около 7 на сто.

В челната десетка по продажби влизат още Dacia, Skoda, Chevrolet и Nissan.

Новозакупените мотоциклети за януари и февруари са 14, спрямо 35 за предходния период, докато продадените автобуси и камиони бележат спад от 685 на 195 броя.

Близо 75% от продажбите тук са реализирани от Mercedes и Iveco, а Volvo има 12% от пазара.