Световната рецесия се проявява по големи и малки начини, повечето мрачни, някои причудливи и често отразяващи изобретателния човешки дух. Ето и някои от белезите на времето подбрани от Reuters:

Периодът, които трябва да изчакате, за да си купите спортна кола Lamborghini е паднал от обичайната една година на шест месеца, казаха от компанията на автомобилното изложение в Женева. Някои клиенти са отменили поръчките си, а други просто смятат че моментът е лош, за да карат такава показна кола.

С настъпването на кризата по-малко британци обмислят пластична операция. В проучване сред 120 хирурзи почти половината от тях отчитат значителен спад на козметичните операции и амбулаторните консултации.

Британският пазар на сандвичи е известен с екзотичната смесица от нещата, които се слагат в сандвичите, но веригата за търговия на дребно Marks & Spencer, се върна към основите, пускайки сандвич със сладко от ягоди. За 75 пенса (около 1 долар) клиентите получава две филийки хляб, намазани с масло и пълнеж от сладко от ягоди.

Опитите за намаляването на разходите в Осака, Япония породиха спорове по отношение на изхранването на шестте коали в местния зоопарк. Всяко от шестте мечета изяжда специално отглеждани евкалиптови листа за около 40 000 йени (400 долара) дневно. Този факт беше критикуван от външни одитори на разходите на града.

В Amazon.com все още се предлагат книги от 90-те години на миналия век, прогнозиращи ръст на индекса Dow Jones. Някои от заглавията са Dow на 30 000 пункта до 2008 г. и дори Dow 100 000 пункта. Индексът в момента е на ниво от близо 7 500 пункта.

Атаките на акули над хора са намалели в световен мащаб през 2008 г. до най-ниското си ниво от пет години, явно защото броят на почиващите по крайбрежията спада. През миналата година е имало общо 59 атаки на акули срещу хора, в сравнение със 71 в предходната година.

Отборът по сноуборд на САЩ не разполага с достатъчно средства, за да довърши сезона на Световната купа, тъй като световната криза намали броя на спонсорите и увеличи разходите.

Продажбите на клюкарски списания, които основно разчитат на импулсивни покупки на касите на супермаркетите, са паднали с повече от 10% в САЩ през втората половина на 2008 г.

Продажбите на автомобили в Австралия може да са слаби, но тези на велосипеди са стабилни, тъй като все повече хора сутрин избират да въртят педалите до работа. Продажбите на велосипеди са надхвърлили тези на автомобили с 38% през 2008 г., което е най-голямата разлика поне от осем години.

В градче в Южна Англия семействата пострадали от финансовата криза доведоха до фалит местен магазин за 1 лира, предпочитайки да пазаруват в новоотворил магазин за 99 пенса на същата улица. Магазинът за 1 лира Pound World отчита спад от 70% в продажбите и е принуден да затвори само седмици, след като отваря новият магазин за 99 пенса.

Финансовата криза принуждава някои американски двойки да продава брачните и годежните си пръстени. Уебсайтът www.idonoidont.com, който първоначално се възприема като възможност за хора приключили неуспешни връзки да продължат напред и да изкарат малко пари, отчита 145% ръст в трафика на посетителите през миналата есен.