Да обядваш на промоция в София

Все по-често чуваме за нетрадиционни оферти за привличане на клиенти на западните ресторанти и може би не един се замисля защо това не се случва и у нас.
Marks&Spenser възроди сандвичите с ягодово сладко, а примерът на лондончанин, предлагащ клиентите сами да преценят колко да оставят, се оказа заразителен в световен мащаб. Е, явно ще почакаме, докато някой ни предложи сами да определим цената на обяда си, тъй като офертите на родните заведения са доста по-скромни.
Класиката на готвените ястия, супи и яхнии на сравнително ниски цени, напомнящи времето (а и вкуса) на някогашните столове, победоносно се завръщат в голям процент от заведенията. Сравнително по-бързото им сервиране и цените, падащи до 3-5 лв. e напълно разумно обяснение за интереса към тях.
Офертите за пълно обедно меню обаче са значително по-малко. Открихме такава, при която при поръчка на три ястия (супа, основно и десерт) и хляб се ползва 20% отстъпка.
Една от популярните пицарии в центъра на София пък дава отстъпка от 5% между 11-14 часа, друга стига до 10%. При желание може да си съставите меню от супа и основно ястие за 3 лв., ползвайки намаленията в определени часове, или да си вземете порция китайска храна на същата сума.
Сред предложенията имаше само едно за закуска до 10 часа, в което изборът се свеждаше до пържени филии, мекици и различни добавки, заедно с кафе.
Другите най-често срещани оферти обикновено започват с поръчки от над 15-20 лв.
Сред тях са тези за безплатните десерти и големи бутилки безалкохолни напитки (1.5л) най-често при поръчки над 20-25 лв., безплатна бира (1.5л)- най-често с поръчка над 35 лв. и бутилка вино при сметка от 50 лв. Най-атрактивните предвиждат безплатно безалкохолно, ако си позволите обяд за 15 лв. или бутилка вино, ако се нахраните за над 30 лв.
Безплатната доставка при поръчки над 15, 20 или 30 лв. е един от най-честите бонуси, който може да ползвате, като се увеличават и заведенията, които промоционално предлагат безплатна доставка. Повечето пицарии пък са склонни да ви "отпуснат" безплатни сосове с поръчката.
В стремежа си да привлекат клиенти редица заведения организират и тематични дни на по-екзотични или по-изискани кухни. В интернет пък се разиграва промоция с ваучер за двама за 50 лв., в която всеки ден участват различни заведения.
На този фон дали и как кризата ще промени родните заведения и ще се отрази на предложенията им към клиентите предстои да видим. За голяма част от тях в момента основно опасение е забраната за тютюнопушене на обществени места, заради която клиентите могат да намалеят с 40%. Но това е и стимул да се потърси алтернативен вариант за привличането им.
И може най-накрая и на нас някой да ни предложи сами да определим колко да платим за обяда си...