Малко е рано да се правят стратегически планове, като те зависят от стратегическия инвеститор, коментира специално за Profit TV Илиан Зафиров, изпълнителен директор на Корпоративна търговска банка, по-малко от седмица след прехвърляне на 30% от капитала й.

Сделката демонстрира голямото доверие към банката и то във време, когато подобни инвестиции се правят от държавите. Още няма някаква съвместна стратегия, но целта е да се осъществява бизнес на територията на страната, коментира Зафиров.

До момента няма съществено отражение на кризата върху бизнеса на КТБ, защото тя не се е преекспонирала върху ритейл кредити в кредитиране на недвижими имоти и т.н.

"Винаги сме били доста консервативни по отношение на кредитираните отрасли. Разчитали сме на отрасли, които са перспективни за страната и въпреки кризата, трябва да оцелеят. Това са енергетиката, инфраструктурното строителство и т.н", допълни Зафиров.

Няма начин в един момент обаче кризата да не се отрази и на банката, в зависимост от това колко тя ще се задълбочи.

Това е така, защото финансовата институция е стопански субект, който оперира в една определена икономическа обстановка и не е извън ситуацията. Засега обаче темповете на развитие на банката и нейните показатели не показват влошаване.

Консолидацията във финансовия сектор не е процес, който се предприема под външен натиск, а е решение на всеки един собственик и акционерите на съответната финансова институция.

Колко време ще продължи кризата зависи от прекалено много фактори. "При нас, за съжаление, този стагнационен процес съвпадна с един преходен политически период предвид изборите", допълни Зафиров. Това прави невъзможно да се дадат каквито и да е прогнози.

Това, което е планирано от банката, е активите да се увеличат до 2.3-2.4 млрд. лв. на среднодневна база и към края на годината да достигнат 2.5 млрд. лв., коментира Зафиров.

Финансовият резултат трябва да е това, което е заложено в размер на 57 млн. лв. за тази година. Въз основа на резултатите от първото тримесечие, което приключва, може да се каже, че заложените резултати се изпълняват.

На този етап банката не планира по-сериозно продуктово развитие. Продуктите в момента са доста добри и дори за физически лица, макар банката да е корпоративна.

Преференциалният срочен депозит, например, е един изключително добре построен продукт, който позволява доста различни видове операции, които другите банки не предлагат. Банката разполага със стабилна клиентска база, която не намалява. Другото, което не се планира да се прави, е да се впуска банката в ритейл кредитирането, заключи Зафиров.