Холандската продуцентска компания Ендемол е разработила реалити шоу, вдъхновено от рецесията. Според формата на програмата работниците, а не шефът, трябва да решат кой да бъде уволнен в компания, засегната от кризата.

В интервю за холандския всекидневник "Алхемеене дагблад" шефът на Ендемол Пол Рьомер казва, че има големи очаквания за програмата, която според него по съвършен начин показва как обикновените хора са засегнати от икономическата криза.

Форматът "Някой трябва да изхвърчи" вече е бил продаден на телевизия Fox в САЩ. От правилата и процедурите в Холандия зависи дали тя може да започне и там. "Това е въпрос, по който може да работи", отбелязва Рьомер.

Започваме с това да се посочи кой колко получава, а след това показваме ценността на всеки един от работниците за компанията - кои са от значение и кои не чак толкова, пояснява Рьомер. После следват отговорите на въпросите: кой заслужава увеличение на заплатата и откъде да дойде то, а накрая работниците сами трябва да кажат кой трябва да бъде уволнен.

Потърсени за мнение, представители на синдикатите са изразили несъгласие с шоу като "Някой трябва да изхвърчи".

"Съкращенията в Холандия са законово регламентирани. Не сме на мнение, че решението за съкращения е нещо, което трябва да бъде използвано за телевизионно развлечение", коментира говорител на един от холандските синдикати пред "Алхемеене дагблад".

Други проекти на Ендемол са "Биг брадър" и "Сделка или не".

Източник: БТА