Големите европейски застрахователи, които имат намерение да навлязат на пазара на ислямското банкиране, известно като такафул, са изправени пред сериозна решение дали да използват намалелите си средства, за да си осигурят предимство или да рискуват да загубят позиции спрямо компаниите специализирани в тази ниша пише Reuters.

Пазарът на практика не съществува в Европа и първите, които навлязат в него биха могли да получат огромно предимство, според Мохамед Kан, който отговаря за такафул дейността в PricewaterhouseCoopers.

"Някои от по-големите играчи в Европа със сигурност имат намерение да предлагат такафул продукти. Въпросът е кога е правилното време те да бъдат пуснати на пазара," според него.

Такафул е застрахователна структура подчинена на Шериата, в която участниците се съгласяват да осигуряват застраховане помежду си като внасят средства в общи фондове, от които след това се покриват щетите на тези, който са имали някакво застрахователно събитие.

HSBC прогнозира, че пазарът на подобни продукти в Европа ще възлиза на 14 млрд. долара до 2010 г., докато някои играчи от индустрията прогнозират ръст от 30-40% годишно в следващите три до пет години.

Излизането на пазара на компании специализиращи в такафул, като Salaam Insurance, които предлагат застраховане на автомобили и домове съобразено с Шериата, поставя под натиск по-големите застрахователи да действат.

Компаниите, които успеят да се задействат по-бързо могат да извлекат печалби от страни като Франция където има около пет милиона мюсюлмани, но предлагането на подобно продукти е оскъдно, според Кан.

Много мюсюлмани вероятно ще имат желание да заплатят разумна премия за продукти съобразени с Шериата, смята Кан, но досега просто не са имали избор.