Големите търговските вериги за продажба на дребно продължават разширението на представителствата си по света през последните 12 месеца, въпреки икономическото забавяне и значителното намаляване на продажбите в сектора, сочат данни от проучване на CBRE.

Общият брой магазини на големи търговски вериги по света се е увеличил с повече от 40% през изминалата 2008 г. Проучването, в което са включени 280 големи търговски вериги показва, че всяка е разширила международната си мрежа със средно 12%, като има свое представителство в средно 16.5 страни, спрямо 14.7 за предишната 2007 г.

Най-много нови представителства са открили луксозните вериги, чиито централи се намират във Франция, Великобритания, Испания и Италия. Популярните марки като Gucci, Starbucks и Tiffany & Co. са сред най-бързо разширяващите се.

Основната цел на повечето вериги за продажба на дребно си остават развиващите се пазари, като страните от Близкия Изток, Азия и Източна Европа.

Основната причина за това е непрекъснатото увеличени на потреблението и покупателната способност в тези страни, свързано с икономическия ръст, който много от тях успяват да постигнат през последните години.

В Румъния и България, например, откриването на ново представителство на някоя голяма международна вериги привлича след себе си много други, казват експерти.