Лондон се е изкачил на върха като най-желаната от търговските вериги дестинация, като 60% от световните такива са привлечени от европейската столица, сочат данни на CB Richard Ellis.

На второ място е Париж с 49% от търговските вериги и Ню Йорк с 47%. Изненадващо на четвърто място е Дубай като най-предпочитана дестинация, като разликата с щатския град е минимална и сочи издигането на нова сила в сектора.

Изследването на CBRE е направено сред 280 водещи търговски вериги от 67 страни по света, изследвайки търговската индустрия.

За пръв път доклада представя търговската глобализация на ниво отделни градове.

Изследването се доминира от водещи европейски столици, като такива са седем от най-предпочитаните десет дестинации. Другите три места извън стария континент се заемат от Ню Йорк, Дубай и Токио.

Азиатските градове също са сериозно застъпени в челото на класацията, като Токио, Сингапур, Хонконг и Пекин влизат в топ-15 на класирането.

Като тенденция се наблюдава намаляващия интерес на търговските вериги към второстепенните европейски градове, които не са столици на европейските страни.

И докато Лондон и Париж са основна цел за международните вериги, дестинации като Манчестър и Лион привличат 60% от представените вериги в столиците. Подобна тенденция се откроява и в градовете в САЩ и Азия.

В настоящия кризисен за икономиките по света момент, търговските вериги са повече от всякога притеснени не за пазара си, а по-скоро за покупателната способност на населението. Често веригите се насочват към града, а не към страната, според специалисти от CB Richard Ellis.