Курортът "Албена" ще посрещне около 5 000 туристи в празничните дни между 1 и 6 май, съобщи Йовка Страшилова, зам.-директор по маркетинг и продажби в дружеството.

По думите й най-много ще бъдат гостите от Румъния. Очаква се близо 3 000 туристи от северната ни съседка да се възползват от двата си почивни дни - 1 и 2 май, за отдих в комплекса. За останалите празнични дни повече резервации са направили българи.

Седем хотела ще отворят врати за дългия уикенд, като всеки гост ще бъде посрещнат с чаша шампанско за добре дошъл, информират от курорта. Най-евтините оферти тръгват от 22 евро за нощувка, закуска и вечеря. Най-високите цени по формулата "Ultra Alle Inclusive" достигат 59 евро на човек на ден в единична стая.

Цените за майските празници са доста по-ниски спрямо офертите за активния летен сезон. Например, пакетна почивка "Ultra Alle Inclusive" в един от тризвездните хотели в първите дни на май излиза по 26 евро на човек за ден в двойна стая, а в пика на лятото - 50 евро, посочи Страшилова.

Същервменно изпълнителният директор на фирмата концесионер на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" Андреас Хелфе прогнозира, че икономическата криза ще се отрази и на българския туризъм и на база сегашното разписание очакваме около 10 процента спад на пътниците през летния сезон.

Той обаче уточни, че пазарът е много динамичен, особено в Русия и Източна Европа, и данните непрекъснато се променят. Хелфер изрази надежда, че положението няма да е толкова лошо, както сочеха първоначално прогнозите.

От страните, от които има малко пътници, се очаква по-голям спад като например Украйна, каза Хелфер и допълни, че за големите туристически потоци от Великобритания и Германия спадът ще е около 10 процента.

Той коментира още, че много трудно може да се прогнозира пазара от Русия, но данните за плановете на полетите показват ръст от около 5 на сто. Изпълнителният директор бе категоричен, че намалението на пътниците ще е само за летния сезон, защото за зимните месеци летищата имат ръст.

Хелфер съобщи още, че по инициатива на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" съвместно с Държавната агенция по туризъм концесионерът е предоставил безплатно специални пространства за реклама на туристическия продукт "България" на летището във Франкфурт.

Източник: БТА