Софарма АД приключи първо тримесечие 2009 г. с нетна печалба в размер на 9.481 млн. лв., което е с 45% повече в сравнение с първо тримесечие 2008 г. Печалбата от оперативна дейност нараства с 53% и възлиза на 12.526 млн. лв.

Общият ръст в приходите от продажби на дружеството (5.7% до 39.36 млн. лв.), други доходи от дейността и оптимизиране на част от разходите (външни услуги, представителни разходи, командировки) водят до подобрение на оперативните и нетните резултати.

Върху размера на приходите на дружеството най-голямо влияние имат приходите от продажба на продукция. Те заемат 97% от приходите през първо тримесечие 2009 г., като увеличението им спрямо първо тримесечие 2008 г. е с 2.114 млн. лв. (с 6%). Основен фактор за увеличението на приходите от продажби е ръстът на продажбите от вътрешен пазар (51%). С най-значимо увеличение са прдукти като Антистенокардин, Сопрал, Вазопрен, Фликсотид, Вицетин, Хлофадон, Ампули аналгин и др.

Общият осреднен ръст на продажбите на по-малките по обем външни пазари е 6%. Увеличава се делът на изнесената продукция за Прибалтика (с 46%), за Балканския регион (с 81%). С най- висок относителен дял в обема на износа са таблетните форми, следвани от сиропите, ампулите и унгвентите.

Към 31 март 2009 г. Софарма АД заема 7% от общия обем на българския фармацевтичен пазар. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са: Actavis - с дял 8%, Novartis - 6%, Servier - 5%, Glaxosmithkline - 5%, Sanofi- Aventis - 4%, Menarini - 4%, Roch - 3%, Novo Nordisk - 3%, Bayer - 3%, Pfizer - 3%, Thaikapharma - 3%, Gedeon Richter - 2%, Astra Zeneca -2%, KRKA - 2%, Zentiva - 2% и др.

Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар в стойностно изражение бележат ръст с 51% (с 5.180 млн. лв). През първото тримесечие на 2009 г. се запазва структурата на продажбите на дружеството на вътрешния пазар -с най-голям относителен дял са таблетните и ампулните форми - общо около 87%.

Последната сделка по позицията е на цена от 2.7 лв. за акция.