Британски вестник се извинява на читателите си

Докато вестниците по цял свят търсят неистово начини да задържат читателите си, един британски вестник използва необичайна тактика - извинение за начина, по който е отразявал новините досега, информира The Wall Street Journal (WSJ).
Вестник Evening Standard, който е единственият платен ежедневник, разпространяван само в Лондон, миналата седмица стартира рекламна кампания с билбордове из целия град. . На някои има послание: "Извинявайте, че бяхме отрицателно настроени," други пък поднасят извинения за това, че "вестникът е изгубил връзка с читателите", "че е предвидим," и "че е самодоволен."
Кампанията съвпада с преобразуването на вестника, който има 181-годишна история от новия собственик, руският бизнес магнат и бивш агент на КГБ Александър Лебедев. Бизнесменът се опитва да промени консервативната насоченост на изданието с цел привличането на по-широк кръг от читатели, след като преди два месеца придоби контролния пакет за малка сума. Вестникът също така ще излиза и с нов дизайн.
Evening Standard обаче ще трябва да се бори сериозно, за да увеличи броя на читателите си. Той излиза следобяд, а цената му е 50 пенса, или около 75 цента, и трябва да се конкурира с два безплатни таблоида, които се раздават в метрото и по спирките на градския транспорт.
Тиражът на вестника е паднал с 5%, до 263 312 броя през последните два месеца.
Пристрастията към определени политически сили са често срещани сред британските вестници. Преди Лебедев да придобие Evening Standard вестникът беше собственост на Daily Mail & General Trust, голяма издателска група известна с това, че прокарва консерваторски политически идеи в някои от изданията си.
Групата Daily Mail все още притежава 24.9% от Evening Standard, но няма никакъв контрол над управлението на вестника.
Кампанията, която е разработена от рекламната агенция McCann Erickson, има за цел да породи елемент на загадъчност. Рекламите, които се появяват миналата седмица, първоначално не включват името на вестника, но при тях е използван шрифтът от заглавката на Evening Standard, както и логото на вестника, илюстрация на статуята на Ерос на площад Пикадили в Лондон.
Вторият етап на рекламната кампания ще включва нов комплект от реклами, които ще казват на читателите какво могат да очакват от вестника. Част от тях са: "Обещаваме да слушаме," и "Обещаваме да ви изненадаме." Вестникът ще раздаде безплатно 650 000 броя в Лондон, което е почти три пъти, колкото дневният му тираж.