60% от телевизионната реклама - незабелязана от зрителите

Почти 60% от телевизионните реклами не се забелязват от зрителите. До този извод е достигнал Научният институт по общи въпроси за телевизионната реклама в Япония, проучил реакциите на 17 765 рекламни клипа за периода от април 2008 г. до март 2009 г., информира РИА Новости.
За основа за изследването служат получените данни от ежемесечни писмени запитвания към 3 хил. японци на възраст от 6 до 89 години. Те е трябвало да посочат петте най-запомнящи се клипа.
Японците са изгледали общо 18 хил. телевизионни рекламни клипове на 2 хил. дружества, но не са забелязали над 10 хил. реклами на 780 компании. Сред аутсайдерите се оказват и три компании, чиито рекламни продукти са стрували почти 3 млн. щ.д. и са излъчвани над 900 пъти в течение на година.
Най-често споменаваният клип е на телекомуникационната компания Soft Bank. В сюжета на рекламата й за най-новите тарифни планове или услуги се разказва за ежедневието и взаимоотношенията в обикновено японско семейства - баща, майка и две пораснали деца.
Необикновеното в семейството е, че строгият баща, който се ползва със заслужен авторитет сред останалите членове в дома, е едно бяло симпатично кученце, а по-големият син защо ли е чернокож.
„Участието в рекламите на знаменитости или на известни имена в рекламния бранш изобщо не означава, че рекламата остава в паметта. Връзката между рекламата и потреблението е безспорна, но незапомнящата се реклама не носи на компанията рекламодател нищо друго освен невъзвратими загуби и неоправдани разходи, на фона на състоянието на японската икономика," заключват експертите от института.