В тези времена, когато клиентите намаляват, търговията показва изобретателността си за стимулиране на потреблението и задоволяване на прищевките на хората. Макар посочените инициативи да са още странични, те са симптоматични за новото поведение на сектора, който се променя бързо със задълбочаването на кризата, пише в. "Le Monde".

Продажба на търговски цени

Пиер Местр, създател на марката Orchestra и на сайт за продажби онлайн, решава "да премахне всички посредници, за да продава качествени дрехи без надценка". Зад инициативата разбира се не стои чисто благородство- разходите на предприятието се покриват от таксите за регистрация на сайта и система за абонамент (120 евро за колекция). Желаещи обаче не липсват, предвид че маркова блуза, която в бутиците струва 115 евро, там се продава за 33.15 евро.

Инициативният търговец е изчислил, че са му необходими 50 000 регистрации, за да е на печалба, и се надява през първото тримесечие на 2010 г. да е изпълнил тази цел.

Хазартна покупка

Разходка до Ню Йорк, околосветско пътешествие, почивка в луксозен курорт ... за 1 евро? Условието е да познаете истинската цена на почивката.

Френски сайт предлага по шест такива екскурзии седмично.Уловката е, че 1 евро не е цената на почивката, а цената на участието в играта. Условието изисква цената да се познае с точност до плюс-минус 1 цент. Създателите на сайта са постигнали споразумение с всички големи туристически агенции във Франция за продажба на продуктите им.

За да спечелят от инициативата си, собствениците трябва да привлекат между 50 и 100 хил. души за месец, а 200 хил. да станат постоянни потребители. Около 5% от участниците трябва да участват с 5 или 6 отговора.

Следващата цел на сайта е да атакува пазара на недвижими имоти с предложение "Къща за 10 евро".

Обяд на зарове

Казината от групата Joa са пренесли инициативата си от игралната зала направо в ресторанта. Сметката се сервира на клиентите със зарове. Ако те хвърлят 421 от първия път, си отиват без да плащат.

Всички тези стратегии се опитват да преодолеят кризата на потребителското доверие. Икономистите обясняват, че французите свиха разходите си още през есента, когато кризата все още само се предчувствуваше от страната и намалиха покупките си значително по-рано и по-бързо отколкото европейските им съседи.

Половин година по-късно пазарът кипи от инициативи, които се опитват да върнат потребителите в магазините.