Да доказваш качеството на продукцията си вече не е достатъчно. Списание „Форбс" разгледа няколко примера от 30-те години, (също труден икономически период), с цел да се поучим от историята.

Няколко неща в рекламните стратегии на компаниите от онова време правят впечатление:

Ниските цени не са достатъчни

Важно е да се внуши на клиентите, че трябва да получат най-доброто за парите си. Стратегията е важна, дори когато става въпрос за нещо толкова обикновено, като електрическа крушка. Форбс припомня реклама на GE за ел. крушки от 30-те години, в която се казва „Защо да рискувате зрението си, като ползвате заместители?" С други думи, крушките на GE не са евтини, но си струват парите.

В една реклама на паста за зъби Colgate от 1937 година пък, героинята казва „Да, струва два пъти, колкото другите пасти, но пък ми харесва два пъти повече!"

Оправдание на високата цена

След Голямата депресия, думите "устойчивост" и "надежден продукт" започват да се употребяват в рекламите на скъпите продукти все по-често и потребителят остава с впечатлението, че като ги купува плаща малко повече пари за допълнителна сигурност на стоката.

Блясък

Обратно, компаниите, които не се славят като толкова луксозни, прибягват до помощта на Холивудските звезди, за да добавят налко блясък на продукта си. В реклама на Dodge от 1936 г. Джинджър Роджърс казва „Защо да си купувам скъпа кола, когато новият Dodge е толкова красив, а и икономичен?" Значи, казват си американците, щом като Dodge е достатъчно добър за Джинджър Роджърс, защо да не е достатъчно добър и за мен?

Внушете им, че като използват продукта ви, пестят

През 1937 г. стават хит реклами, в които се изтъква как съответният домакински уред харчи много малко ток и един вид, купувайки си го вие всъщност не правите разход, а пестите.

Подаръците

Фразата „Към него получавате напълно безплатно..." се появява през 30-те години в САЩ. Тогава компаниите започват да раздават стъклени чаши, като подарък към техни продукти. Скоро, рекламните гении измислят подаръците да бъдат част от една цяла серия (например сервиз) и така да се стимулира потребителят да купува още и още, докато събере цялата серия.

Историята учи, че тези кампании са показателни за икономическото състояние на страната: Колкото повече реклами , обещаващи подаръци виждате по телевизията, в толкова по-голяма криза е страната, пише Форбс.