Броят на гласовете, с които се избира победителят в шоуто American Idol гони този на гласоподавателите, благодарение на които Барак Обама спечели президентските избори. Предаването няма конкуренция по брой изпратени смс-и. Въпреки това, зрителите през сезон 2009 са са били с 10% по-малко от тези миналата година.

Освен музика и забавление, шоуто Music Idol означава и много пари. Финансовото издание Portfolio.com се зае да разбере колко точно.

Телевизионно време

Рекламодателите плащат средно 750 000 долара за 30-секунден рекламен клип. Ако тази цена ви се струва висока, трябва да уточним, че за финала на шоуто тя се вдига на 1.3 млн долара! По данни на TNS Media Intelligence приходите на шоуто от реклами от 2002 насам се оценяват на около 3.6 млрд. долара. Цената на реклама в българския вариант на предаването по bTV e далеч по-ниска - 30-секунден рекламен спот струва 6 090 лв (4 288 долара).

Рекламата е Music Idol обаче не е най-скъпото рекламно време в САЩ. Тази титла принадлежи на излъчването на финала на Super Bowl.

Американското шоу също така се излъчва в още 108 държави, което носи приходи от допълнително около 250 млн. долара на година (2 млрд. долара до сега).

Компаниите Coca-Cola, Ford, Apple и AT&T имат индивидуални договори с предаването на стойност средно 26 млн. долара. От старта на шоуто до сега, приходите от подобни договори са на стойност около 800 млн. долара.

Общо приходите на шоуто от създаването му до сега възлизат на около 6.4 млрд. долара.

След предаването

Десетте финалисти правят по традиция лятно турне, което носи около 30 млн. долара на година. Компанията Fremantle Media, която притежава правата за лицензи за марката American Idol, миналата година е издала 40 лиценза за употребата й (играчки в McDonald's Happy Meal, сладолед American Idol и др.). Като цяло приходите от концерти и мърчандайз възлизат на 1.1 млрд. долара.

Дарения

В последните два епизода през 2007 и 2008 зрителите са дарили над 35 млн. долара за избраните от шоуто американски и африкански благотворителни организации.

Като взема предвид всички тези фактори, изданието изчислява, че парите, които шоуто е събрало от създаването си до сега възлиза на около 8.2 млрд. долара.

Вижте още: Най-скъпото рекламно време в света