Въпреки че строителството на нови търговски центрове в Русия и особено в столицата Москва продължава, голяма част от инвеститорите предпочитат да изчакат за по-сигурни знаци за стабилизиране на пазара.

Поведението на потребителите в Русия е ключов фактор за всички големи играчи в сектора за продажба на дребно и най-вече за ръста му, става ясно от мнения на водещи международни експерти от консултантската компания Jones Lang LaSalle.

Секторът за продажба на дребно отчете най-сериозен растеж, след увеличението на възнагражденията на руснаците със средно 15% всяка есен на последните 8 г. и след като почти всяко домакинство харчи ¾ от месечните си доходите в новопостроените търговски центрове.

През последното тримесечие на миналата година Русия беше засегната от икономическата криза, което понижи годишния приход на много компании, намали заплатите и увеличи безработицата.

Въпреки това, мнозина специалисти са убедени, че търговските имоти ще издържат на кризата.

Ситуацията обаче е различна в зависимост от самата компания, развиваща търговия на дребно. Големите международни компании и марки като щатската GAP и шведската H&M продължават да разширяват представителствата си особено в Москва и другите големи руски градове.