Лев Инс е най-бързоразвиващата се компания на пазара, като за последната една година увеличи пазарния си дял с повече от 2%. На фона на финансовата криза обаче тази година най-вероятно няма да е лека. Нашите амбиции са да продължим своя ръст и да не се изпуска темпото, което е достигнато, коментира специално за Profit.TV Стефан Софиянски, изпълнителен директор на компанията.

Ръстът се дължи на добрата политика към клиентите, те се считат за партньори. "Стараем се да увеличаваме качеството и количеството на услугите. Предоставя се и допълнителен набор от услуги", допълни още Софиянски.

Предлага се например безплатен каско асистанс към автомобилната застраховка, особено актуален във връзка с двустранните протоколи за пътните произшествия в момента.

Екипи на застрахователя посещават на място пътните произшествия, помагат на клиентите да попълват протоколите, отразяват събитията.

Застрахователният ни пазар е предимно автомобилно застраховане - над 75% от пазара. В тази насока не може да се избяга от отрасловата рамка, според Софиянски.

Лев Инс е един от новаторите на българския застрахователен пазар. Предлагат се уникални продукти. Наскоро бе пуснат нов продукт, застраховка срещу отвличане. Това са стари продукти, които се предлагат на развитите пазари от редица години, но са нови за страната ни.

Стандартно се увеличават имуществените застраховки. Лев Инс е абсолютен лидер при застраховането на финансови и кредитни рискове. Търсенето на тези продукти нарасна значително в условията на финансова криза.

Добрата новина за застрахователния пазар е, че кризата ни завари не толкова развити. Коефициентът на проникване - пари в застраховането спрямо БВП бе твърде нисък.

Потенциалът на пазара е недоразвит. И поради факта, че нямаше достатъчно структурирани продукти и голям риск, това не повлия в огромна степен на българския застрахователен пазар, допълни Софиянски.

Разбира се кризата се отразява. Кредитирането почти замря, лизинговите къщи сложиха сито на своите клиенти и обектите на застраховане намаляха. Сериозни финансови проблеми обаче имат само някои дружества, които си позволиха по-големи рискове.

Нивото на застрахователната култура е добро, въпреки често изразяваните мнение за противното. Това може и да е било преди, но днес хората са добре информирани какво да търсят при застрахователя.

Разбира се не може да се поставят на една плоскост големите и малките градове. Липсата на финансови средства водят до това хората не отделят достатъчно внимание на застраховането.

Вероятно ще има преструктуриране на българския застрахователен пазар. В световен мащаб ще има сделки, които най-вероятно ще се отразят и на българските им звена.

На този етап на развитие на финансовите пазари листването на Лев инс на БФБ не е приоритет, въпреки декларирането за това от съвета на директорите преди известно време. Дружеството обаче няма нужда в момента от допълнителен финансов ресурс, като то е достатъчно прозрачно. Финансовите пазари не предлагат достатъчни възможности в момента.