Как един нов таралеж за 5 млн. долара превърна Sonic във франчайз за милиарди
Всеки следващ филм надминава резултатите на предишния. Четвъртата част трябва да излезе през 2027 г.
&format=webp)
Таралежът Соник може и да е по-бърз от скоростта на светлината, но филмовият му франчайз почти спря през 2019 г.
По-малко от триминутен трейлър, пуснат в началото на същата година шест месеца преди премиерата, беше порицан от феновете, които заляха социалните мрежи с възмущение от дизайна на героя на Paramount.
Наречено „грозният Соник“, синьото същество, което се появи във филма, беше далеч от емблематичния бързак от видеоиграта. Филмовият Соник, версия 1, имаше по-реалистични черти на лицето, включително човешки зъби, а пропорциите на тялото му бяха счетени за несъответстващи на героя, с който феновете израснаха през 90-те години.
„Мисля, че това се превърна в най-гледания трейлър в историята на Paramount Pictures. Което е невероятно“, казва Тоби Ашър, който придобива правата за Соник и продуцира филмовата поредица. „Единственият проблем беше, че 90% от хората мразеха трейлъра заради дизайна на Соник“.
„Изведнъж от това, че се опитвахме много, много силно да направим вярна адаптация на видеоиграта, се превърнахме в хората, които бяха съсипали героя. Беше катастрофа с епични размери“, допълва той пред CNBC.
Студиото решава да промени дизайна и да отложи премиерата с три месеца до февруари 2020 г.
Поправката струва на Paramount около 5 млн. долара, но създава франчайз, който генерира близо 1,2 млрд. долара в световния боксофис. Сега студиото се надява да надгради тази инерция с четвърта част, която ще дебютира през 2027 г.
„Франчайзът Sonic дължи своя касов успех и дълголетие на едно важно решение в началото на маркетинговата кампания на първите филми“, казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore.
„Промяната на дизайна на главния герой не е нещо малко... Тези решения могат да провалят или унищожат мечтата на всяко студио един филм да се превърне в дългосрочен франчайз, генериращ приходи. Възвръщаемостта на инвестициите от превръщането на един „грозен“ Соник в красив франчайз, генериращ приходи, е неоспорима.“
Да пренесеш Соник на голям екран
Ашър за първи път придобива правата върху Sonic the Hedgehog през 2013 г., когато в Холивуд филмите, вдъхновени от видеоигри, не намират отклик сред публиката.
„Когато за първи път започнахме да работим по Sonic, създаването на адаптация на видеоигра беше лоша идея“, казва той пред CNBC.
До този момент нито един филм, базиран на видеоигра, не е успял да получи положителна оценка от Rotten Tomatoes. Едва през 2019 г. филм, базиран на видеоигра, генерира „свеж“ рейтинг, което означава над 60% положителни отзиви.
„Не мисля, че някой наистина е смятал, че създаването на филм за Соник е добра идея“, казва Ашър. „Но мисля, че стратегията ни беше, че сме израснали с тези игри. Израснали сме с тези герои и искахме да им дадем истински емоционални истории, в които можеш да се свържеш с тях.“
Ашър отбелязва, че предишните адаптации на видеоигри обикновено са се фокусирали върху изграждането на света, а не върху развитието на героите.
„Това, което успяхме да направим, е да вкараме във франчайза сърце и мисля, че именно това го направи различен“, каза Нийл Мориц, продуцентски партньор на Ашър и продуцент на франчайзи като „Бързи и яростни“ и 21 Jump Street.
Както Ашър, така и Мориц отбелязват, че макар екипът на първия филм за таралежа да е преработил дизайна на главния герой, историята е почти същата.
„Наистина се объркахме“
Екипът на филма е изненадан от реакциите на публиката на първия трейлър, но решава да се опита да разреши проблема, вместо да отложи филма.
Мориц изнася „страстна реч“ пред ръководителите на Paramount и Sega, за да позволят на създателите на филма да поправят грешката си.
„Наистина се провалихме тук, но има невероятен интерес и това, което трябва да направим, е да го поправим ... Имаме нужда от още пари и от още време. Ако ни ги дадете, мисля, че ще успеем да обърнем нещата.“
„Отдавам голяма заслуга както на Paramount, така и на Sega“, спомня си Мориц. „Те просто ни казаха „Добре“.
При редизайна екипът връща емблематичните бели ръкавици и класическите червени обувки на Соник. Те пресъздават някои от анимационните корени на героя и шест месеца след първия трейлър Paramount пуска нова итерация.
„Феновете видяха, че се опитваме да бъдем искрени в любовта си към този франчайз“, признава Ашър, като отбелязва, че след първия трейлър екипът работи все повече с фенове и фокус групи за обратна връзка и вдъхновение.
Новият трейлър е приет добре от феновете и три месеца по-късно „Sonic the Hedgehog“ стартира с приходи от 58 млн. долара в бокс офиса. Преди пандемията да затвори киносалоните, събира 146 млн. на вътрешния пазар. В световен мащаб печели 302 млн. долара.
Бъдещето на Соник
Франчайзът процъфтява и през следващите години, като всяко следващо заглавие превъзхожда предишното.
„Таралежът Соник 2“ спечели 190 млн. долара на вътрешния пазар и 403 млн. долара в световен мащаб, а „Таралежът Соник 3“ - 235 млн. долара в САЩ и 485 млн. долара в световен мащаб.
„Това е голям скок“, казва Марк Уейнсток, президент на Paramount за световен маркетинг и дистрибуция. „Радвам се, че всеки нов филм се справя по-добре от предишния, което е рядкост.“
След успеха на втория филм тогавашният президент и главен изпълнителен директор на Paramount Pictures Брайън Робинс даде зелена светлина на сериала Knuckles, базиран на франчайза, за стрийминг услугата на компанията Paramount+, както и на трети филм за Соник.
Sonic става мултиплатформен, както „Костенурките нинджа“, „Спондж Боб Квадратни гащи“ и „Пес патрул“. Knuckles генерира над 11 милиона глобални часа гледане през първите 28 дни в Parmount+.
Феновете вдъхновяват Киану Рийвс да се превъплъти в ролята на Сянката, съперник на Соник, в третия филм. И екипът продължава да търси вдъхновение от тях за това кои герои ще добави към поредицата след това.
Ашър и Мориц дават заявка в четвъртия филм отново да има нов любим герой, но екипът ще продължи да разширява вселената на франчайза с бавни темпове.
„Ако изведнъж доведем всеки герой, той няма да получи времето, от което се нуждае публиката, за да го разбере, да се свърже и наистина да се влюби в него“, казва Ашър. „Така че, когато въвеждаме герои, независимо дали става въпрос за филм или телевизия, най-важното е те да имат добра история, която наистина да ги покаже по невероятен начин.“