Френската група - Cegis, която менажира 12 търговски центъра в Румъния, или около 20% от всички, обяви че няма сериозен отлив на посетители в условията на финансова криза.

Търговските центрове са променили потребителската култура на населението и са създали един траен брой потребители на моловете.

Разбира се няма как кризата да не се отразява като цяло на този бизнес. От началото на годината трафикът в търговските центрове е намалял с около 10-20%, пише финансовото издание ZF.ro, но разходите на потребителите в моловете, след като регистрираха спад в началото на годината, бележат леко повишение и се запазват стабилни през последните месеци.

Търговски центрове като Orhideea Constanta, Carrefour Ploiesti и Tom Constanta са сред най-слабо засегнатите, като няма тенденция на напускане на търговци, след като мениджмънтът е успял да създаде една добра клиентска база, коментират от Cegis.

Менижираната от френската група площ в 12-те търговски центъра възлиза на 120 000 кв. м. търговски площи и над 200 000 клиенти на ден.

Румънските молове са популярен избор за прекарване на свободното време на хората през уикендите, както и след края на работния ден през седмицата. Лошото и дъждовно време са други фактори, които изключително силно засилват трафика от посетители.