Темповете на понижение на инвестициите в хотели в Европа отчитат забавяне през второто тримесечие на тази година до 49% от общия обем на годишна база. За първото тримесечие понижението достигна 80%, сочат данни на JLL.

Испания е била най-активният пазар за периода, като общият обем на сключените инвестиционни сделки възлиза на 200 млн., а повечето обекти се намират извън големите градски центрове.

Британският пазар, който исторически е с най-голям обем се нарежда на второ място с общ обем достигащ около 180 млн. евро.

Все още има мотивирани купувачи на пазара, като неговото възстановяване ще дойде след като продавачите започнат да приемат най-добрите оферти, които могат да бъдат постигнати на този етап, казва Марк Уейн Смит, изп. директор на Jones Lang LaSalle Hotels за Европа, Близкия Изток и Африка.

Според данните, основните източници за инвестиции в сектора през първата половина на тази година са били капиталите от вътрешните пазари, които представляват 44% от общия обем на сключените сделки. Все пак, това е понижение спрямо първата половина на година.

Големите хотелските оператори остават най-активните купувачи на пазара, с 36% от общия обем на сключените сделки от началото на тази година, сочат още данни на консултантската компания.