Бизнес доверието в Германия скача през март, след като по-слабото евро подобри перспективите за износа на страната, а по-топлото време предполага възстановяване на потребителските разходи и сектора на строителството, информира Bloomberg.

Индексът на бизнес климата на мюнхенския институт Ifo е нараснал до 98.1 пункта през март, в сравнение с 95.2 пункта през февруари. Предварителните очаквания на икономистите бяха за ръст до 95.8 пункта, показва проучване на Bloomberg News. Индексът падна до 26-годишен минимум от 82.2 пункта през март миналата година.

Кризата около Гърция допринесе за поевтиняването на еврото с 11% спрямо долара през последните четири месеца, което засили конкурентоспособността на на германския износ извън Еврозоната. По-топлото време може също така да подсили строителната активност и разходите на потребителите, които пострадаха от най-студената зима от 14 години. Президентът на германската централна банка, Аксел Вебер, заяви, че най-голямата икономика в Европа може да се свие през първото тримесечие на тази година и да отчете ръст през второто.

Най-големият производител на луксозни автомобили в света Bayerische Motoren Werke AG (BMW) обяви на 17 март, че планира да увеличи годишните си продажби с 54% през настоящото десетилетие с представянето на нови по-малки модели и ръст в Китай и Индия.

Германските фабрични поръчки и промишленото производство нарастват през януари.

Правителствените мерки, приложени по време на рецесията спомогнаха страната да контролира безработицата, която миналия месец остана без промяна на ниво от 8.2%.