Един от най-големите застрахователи във Великобритания - компанията Aviva, ще изплати най-голямата в практиката си единична сума от 300 хил. британски лири (450.4 хил. щатски долара) за капитален ремонт на спортна кола Zonda S на италианския автомобилен производител Pagani, съобщиха от BBC.

Пътно транспортното произшествие с участието на Pagani Zonda S, чиято ориентировъчна стойност е към 500 хил. лири (750.7 хил. щатски долара), се е случило през септември в околностите на Абърдийн, Шотландия. Професионален пилот-изпитател се обърна към застрахователната компания след като потроши автомобила.

„Въпреки фактът, че автомобилът е бил сериозно увреден, компанията Aviva реши, че той подлежи на възстановяване и нареди да започне подготовката по транспортирането му в Модена, Италия", се цитират думите на представител на застрахователната компания.

Pagani Zonda дебютира през 1999 г. на автомобилния салон в Женева, като производството продължава и до днес с около 10 коли годишно.

В разработката на автомобила участва активно и шампионът от Формула - 1 Хуан Мануел Фанджо, като първоначалната идея за името на колата бе Fangio F1. Но след смъртта на пилота създателите решиха да кръстят автомобила в чест на характерния аржентински вятър - зонда.

Първият модел Pagani Zonda C12 притежавал V-образен 12-цилиндров двигател Mercedes-Benz M120 с обем 6 литра и мощност 408 конски сили при 5 200 оборота в минута. Pagani Zonda C12 развива 100 км за 4.2 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч.

Три от петте изработени автомобила бяха продадени за 320 хил. щатски долара на физически лица, един е участвал в краш тест, а последният е предназначен за изложбен екземпляр.

Pagani Zonda C12 S се появи през 2002 г. На него вече бе качен 7-литров двигател с мощност 555 конски сили. За достигане на 100 км са необходими едва 3.5 секунди, а максималната скорост на спортния автомобил е 360 км/ч.

Pagani Automobili S.p.A е италиански автомобилен производител на супер коли и карбонови влакна.

Бившият портиер в знаменитата Lamborghini и роден в Аржентина италианец Хорацио Пагани основал през 1988 г. компанията Pagani Composite Research, която се занимавала, по-специално, с редизайна на Lamborghini 25 Anniversary Countach, както и с разработката на концепцията за дизайна на Lamborghini P140 и Lamborghini Diablo. Тогава компанията разработва своя собствен автомобил, а през 1992 г. е основана и Pagani Automobili S.p.A.