Google губи и мобилния Интернет-пазар на Китай
Борбата на Google с китайската цензура може да струва на фирмата не само пазарния му дял в стандартните Интернет-услуги - опитите му да завладее пазара на мобилен Интернет в страната също може да бъдат обречени на неуспех от властите.
Борбата на Google с китайската цензура може да струва на фирмата не само пазарния му дял в стандартните Интернет-услуги - опитите му да завладее пазара на мобилен Интернет в страната също може да бъдат обречени на неуспех от властите.
Мобилните оператори и производители на аксесоари изглежда обръщат гръб на американската фирма, след като тя пренасочи трафика към търсачката си към сайт в Хонг Конг, за да избегне цензурата на Пекин.
Китай има най-големия в света пазар на мобилни услуги с над 750 милиона потребители, много от които използват уеб-достъп чрез мобилните си телефони.
Според експертите обаче, основните играчи на пазара на услуги China Mobile и China Unicom може да не могат да запазят връзките си с Google.
"За притежаваните от държавата компании, вероятно е задължително да изоставят Google. За частните компании, това е практично решение", смята Ерик Уън, ръководител на изследванията в областта на медиите и Интернет в хонгконгската Mirae Asset Securities.
"Ако Google.com.hk е нестабилен или може да бъде спрян, логичният избор е да не се работи с изобщо с Google".
China Mobile, основният мобилен оператор в страната с 533 млн. абонати, използва търсачката на Google на страницата си за мобилен Интернет, но представители на компанията отказаха да коментират плановете за бъдещето.
Номер 2 на пазара China Unicom, със 151 млн. абонати, премахна търсачката на Google от новите си модели. Очаква се основният победител в спора между Китай и Google да се окаже Microsoft. Новата търсачка Bing има китайска версия и подкрепата на могъщата софтуерна компания.
Източник: БГНЕС