Под маржин на печалбата тук имаме предвид разликата между стойността на един артикул и цената, на която се продава. Например - водата, пуканките в киното. Колко може да струва на производителят един пакет пуканки? Със сигурност доста по-малко от 4 лв., на които ги продава.

При някои от изброените продукти разликата достига 5 000%.

Гримове

Това, за което дамите не се замислят е, че 80-90% от сенките и ружа им са всъщност... прах. Останалите съставки са масло и восък.

Дамите плащат луди пари, за да мажат лицето си с, честно казано, мръсотия. Към нея се добавят аромати, за да не мирише лошо, но прахта си е прах.

И докато за кремовете може да се спори дали наистина имат съставки с определено действие върху кожата, то за сенките и ружа спор няма - това е прах с оцветители. Някои жени дори сами си ги приготвят по домашна рецепта.

Бутилирана вода

И Pepsi и Coca-Cola признаха, че „изворната вода", която продават е всъщност пречистена (каквото и да значи това) чешмяна вода.

Всъщност, причината да си купувате бутилка вода не е толкова качествата й, колкото удобството. Когато ожаднеете, влизате в най-близкия магазин, бензиностанция и т. н, и си купувате вода, но оправдана ли е цената й. Все пак колко могат да струват 500 мл вода?

Поздравителни картички

Надценката при тях е около 100-200%. Изработката им е изключително евтина, а и количеството, което остава непродадено не е кой знае какъв провал, защото те не са стрували на производителя, колкото една непродадена кола, например.

Да си купиш една картичка може да е по-скъпо от пакет хартия бели листове за писане. Тоест - хартията сама по себе си е евтина, обаче малко парче хартия със сълзлив надпис върху нея става скъпа - това е продукт мечта за търговците.

Матраци и мебели

При тях печалбата е между 200 и 400%. Как пет сглобени дъски могат да струват повече от телевизора ви?

Преди да купите мебели, обиколете повече магазини, защото за един и същ продукт може да има голяма разлика в цената на различни места.

Напитките в ресторантите

Особено вода, газирани напитки в чаша и вино.

Минералната вода обикновено е 1 лв - 1.50. В някои заведения за тази цена ви предлагат малка бутилка, но други са особено нахални и ви я носят в чаша. Нямате никаква гаранция, че не е от чешмата, а и чашите им обикновено са толкова тънки, че обемът им е най-много 300 грама.

Дизайнерски дрехи

Надценката може да стигне 1000 процента от стойността на продукта.

Аргументът на големите марки е, че гарантират качество, но много фирми правят качествени продукти, без да могат да сложат такава надценка. Всъщност, каквото и да си говорим, при дизайнерските дрехи вие плащате за име.

Бижута

Диамантите, които струват над 1000 долара, трябва да имат сертификат.

Много бижутери разчитат на незнанието на клиентите си и правят огромни печалби.

Рамки за очила

Голяма мистерия е как две телчета, които тежат 20 грама могат да струват 500 лева?

За какво е надценката? За дизайнерски модел? И колко вариации можете да имате на рамка на очила.

Пуканките в киното

Обществена тайна е, че кинотеатрите компенсират ниски цени на билетите с високи цени на напитките и храните в кината. В САЩ са изчислили, че чистата печалба от пуканките е между 900 и 1200%.

Лекарствата

В САЩ лекарствата са на първо място в класацията на продукти с най-голяма надценка, защото за разлика от Канада и Европа, регулаторните органи там не поставят таван на цените.

Така медикамент, който в Германия струва 60 долара, в САЩ може да бъде намерен за 360 долара.

Лошото е, че тук не се злоупотребява само с изтъняване на джоба на потребителя, а се стига до загуба на здравето на болни хора.

Станете наш почитател във Facebook