България е все още най-бедната държава в европейската общност, но ние ще вървим напред, въпросът е с каква скорост, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Истина е, че строителството първо влиза в кризата и последно излиза от там. По време на криза най-добре е да се инвестира в инфраструктура и образование, препоръча регионалният министър.

Относно хода на магистралите той коментира, че за първи път правителството дава конкретни срокове, разписани, с план графици във времето - за "Тракия" такива има за всяко тримесечие, даде пример Росен Плевнелиев. Голямата новина, всъщност по думите на регионалния министър, е че днес са вкарани документите за тръжната документация за проверка и много скоро ще тръгне процедурата по ЛОТ 1 на АМ "Марица".

До края на мандата на правителство - 2013 година цялата магистрала трябва да бъде готова. До края на 2012 година пък трябва да бъде готова АМ "Тракия". "В момента гледката е феноменална, ако отидете на "Тракия" - 117 километра през полята, през баирите, работи се здраво", заяви Росен Плевнелиев. От друга страна ниските цени за строителство на магистралата дадоха възможност да се насочат към София - Калотина, от АМ "Тракия" икономисахме 100 милиона евро от бюджета и около 350 млн. евро спрямо предишния договор, допълни министър.

Графикът за този участък ще излезе в края на септември, но още сега мога да кажа, че той ще е разделен на 3 до 4 ЛОТ-а, обясни още министърът на регионалното развитие и благоустройството.

Източник: БНТ