Данъчните са изостанали с плана за събиране на приходите от осигуровки. И недостигът ще се компенсира с преизпълнение по други пера. Но това не означава, че Националната агенция за приходите се е отказала да събере дължимото. Информационният център на НАП вече седмица безпокои длъжниците по телефона.

„Повечето от тях предпочитат да забравят, че имат някакво задължение, а ние им го напомняме", посочи Галина Иванова, главен експерт в Информационния център на НАП.

Най-куриозният случай от новата кампания е 92 годишен длъжник от Разград. Пенсионерът се учудил, че има неплатени осигуровки и помолил да го упътят до данъчното в неговия град. Служителките правят по 5000 такива обаждания на месец. Засега само в делнични дни и само в работно време.

„В това отношение сме по-различни от частните кол-центрове, защото все пак подхождаме изцяло партньорски, но сме и по-различни по отношение на възможностите, които имаме и те са значително по-сериозни", каза Росен Бъчваров, говорител на НАП.

Обажданията по телефона се оказват най-ефективни за събиране на малки дългове от физически лица. За да не получат запор на заплата или банкова сметка, заради 20 или 50 лева, 80 на сто от длъжниците си плащат в дадения им срок. Следващи в списъка на данъчните са хората, които са декларирали доходи за 2009 година, но не са си внесли данъците.

НАП вече 3 години отговаря на въпроси и приема сигнали на единен телефонен номер. След кампанията за наемите декларираните приходи от наем са се удвоили - от 200 на 400 милиона лева.

Източник: bTV