В последните месеци на 2010 компаниите Lockheed Martin, Northrop Grumman и Boeing подписаха договори с НАСА за проучване и тестване на техните концепции за нови модели самолети.

Според НАСА всеки от тях трябва да лети със скорост 85% скоростта на звука, да покрива над 11 000 километра на зареждане и да може да превозва 25 000 и 50 000 килограма товар - пътници и/или карго.

Целта е да се създадат самолети, които да са по-големи, по-бързи и по -безшумни от сегашните, както и да горят по-малко гориво.

През 2011 всяка една от трите компании ще тества и развива своята концепция. Ето ги трите модела:

Northrop Grumman:

Boeing:

Lockheed Martin:

А ето и още няколко модела концепции за бъдещето:

Модел, върху който работят учените на Japan Airlines:

Този модел на Airbus бе представен през юли, а от компаниите мислят, че той може да стане стандарт за пътнически самолет още през 2050 година:

Отвътре самолетът ще бъде също толкова иновативен, както и отвън, обещават от компанията.

Този модел на Terrafugia Transition бе наречен от медиите „най-лошата летяща коля в света". Тя развива скорост от 184 км/час, може да направи пробег от 736 километра без зареждане и да се ползва като кола, когато се свият крилата. Цената се предвижда да е около 200 000 доларa:

SAX-40 е съвместен проект на Института по технологии в Масачузетс и Университета в Кеймбридж, Англия. Самолетът ще побира 215 пътници и ще развива 63 децибела на излитане (спрямо 150 децибела на самолетите сега). Целта е да се направи самолет, който няма да се чува извън летищетo:

Aeroscraft ML866 ще бъде просторен и луксозен. „Летящата яхта" ще достига скорост от 120 възела и ще излита и ще се приземява вертикално:

Екип от инженери в Института по технологии в Масачузетс сключиха договор с НАСА за 2 млн. долара , за да развиват този дизайн, който трябва да бъде напълно готов през 2030 годинa: