Изграждането на високоскоростна железница с над 200 км/ч е икономически неизгодно за България, смята генералният директор на Национална компания "Железопътна инфаструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев.

Територията на България се характеризира със силно пресечен релеф. За реализирането на трасе на железопътна линия за скорост над 200 км/час е необходимо изграждането на много и скъпи съоръжения - тунели, мостове, виадукти и др., което значително оскъпява проектите, обясни Ламбрев.

Друг мотив за отказ от високоскоростни железници са късите разстояния между експлоатационните пунктове на масовите товаропотоци. За конвенционалната железопътна мрежа скоростта до 160 км/час е напълно достатъчна, е мнението на генералния директор на НКЖИ.

До края на 2013 г. ще бъдат изградени железопътни високоскоростни линии за комбиниран превоз - пътнически и товарен, каза още Ламбрев. Движение на влакове със скорости, чувствително по-високи от тези, с които сега се реализира трафика в мрежата, ще имаме след завършване на строителството на участъците Пловдив - Свиленград - Турска граница; Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив, уточни той.

В края на миналата година стана ясно, че Китай ни е поканил да се включим заедно с Турция в проекта им за високоскоростна железница, съобщи тогава транспортният министър Александър Цветков.

Източник: БТА