До лятото София слага ред във външната реклама
До лятото Столичната община ще сложи край на хаоса във външната реклама. Този срок си дават общинарите, за да проведат конкурс за даване под наем на местата за билбордове и други рекламни елементи.
Конкурсът ще е за 10 г., а докладът за старта на процедурата трябва да бъде разгледан на 17 март, съобщи вчера общинският съветник от ГЕРБ Елен Герджиков.
"Подготвя се документацията. След промените в Закона за общинската собственост, заради които отложихме конкурса, външната реклама ще се даде под наем за 10 вместо за 5 г.
Така общината ще получи по-високи приходи, а фирмите ще направят по-големи инвестиции в по-хубави съоръжения", обясни Герджиков.
Лицензиран оценител вече изчислява колко по-високи да са стартовите цени на конкурса, който е разделен в 2 пакета - за елементи до 4 и до 12 кв. м. Първоначалните планове бяха общината да получава поне 6 млн. лв. годишно от около 1100 съоръжения.
Според Герджиков процедурата ще се обяви до месец, а след още 2 месеца ще са ясни резултатите.
"Основната цел на конкурса не е толкова общината да печели, а да се сложи ред. Наемателите ще трябва да поставят съоръжения по типов проект. Така всички ще са еднакви по вид, дизайн, размер и цвят", заяви главният архитект на София Петър Диков.
До дни се очаква трите най-големи асоциации за външна реклама да решат колко по-високи обезщетения ще плащат на общината за ползването на нейни имоти до провеждането на конкурса.
Източник: в. 24 часа