За разлика от останалите медии, в интернет нямаме спад, а имаме ръст. Пазарът на онлайн реклама у нас е отбелязал брутен ръст от 26 % през 2010 година, съобщи специалистът по онлайн маркетинг и ръководител на ABC Design & Communication Жюстин Томс.

Данните са от проучване от данни на членовете на българската онлайн асоциация Интерактив Асошиейшън България (IAB), обобщено от PricewaterhouseCoopers.

Тези данни съвпадат и със средноевропейските, като се очаква през 2010 средния ръст за Европа да е бил 15 %. Според нея все повече компании у нас заделят средства за интернет реклама.

"Те осъзнават, че това е един важен, не само модерен канал да достигнат до своята аудитория. Бих ги посъветвала да имат една добра стратегия за дългосрочна работа с интернет и да намерят своята аудитория, като комуникират директно с нея", обясни Жюстин Томс.

Тя е на мнение, че един от основните проблеми на рекламодателите у нас е незнанието как да се използват каналите в интернет и как да се направи най-добрия криейтив за успешна кампания.

"Социалните мрежи са една много модерна ниша и доста хора се обърнаха нататък. За някои типове стоки и услуги, това е прекрасно място, за други, обаче, това не е така и за това аз съветвам всеки рекламодател да опита, но да не е разочарован, ако не получи силно желания резултат", каза още експертът.

Според нея интернет медиите ще стават все по-мобилни и ще предлагат все по-интересни продукти. Те не спират да се развиват и това е хубавото, коментира тя.

Томс самата не смята, че рекламодателите трябва да представят своите продукти в сайтове със съмнително съдържание като торент сайтовете.

"Когато разработвате един бранд и искате той да звучи добре, този бранд няма да звучи добре на всякакви места. Това е все едно да си купите билборд на кирковския пазар. По-добре е да се инвестира в стабилните он лайн медии, които инвестират в софтуер, хора, качествено съдържание и да асоцираме големи брандове с други големи брандове, отколкото със съмнителни места в интернет", сподели тя.

Източник: БГНЕС