Всички български магистрали стават европейски приоритет
Всички седем български магистрали и четири скоростни пътя стават част от трансевропейската пътна мрежа
Всички седем български магистрали и четири скоростни пътя стават част от трансевропейската пътна мрежа. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на пресконференция в Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Приключиха преговорите на Европейската комисия с държавите членки на ЕС по отношение на актуализирането на разширената трансевропейска пътна мрежа.
Техническите преговори са приключили за всички държави. Магистрала „Хемус" и четири скоростни пътя: „Русе - Шумен", „Варна - Дуранкулак", „Пловдив - Асеновград - Рудозем" и „Рила" са вече част от разширената актуализирана пътна мрежа. По думите на Плевнелиев - правителството ще икономиса на българските данъкоплатци минимум 2 млрд. евро. 80 % от общо 2.5 млрд. лв. за изграждането на пътищата ще се финансират от европейски пари. България вече има ясен приоритетен план. Приключили са неяснотите за финансирането.
До 30 юни 2011 ЕК ще изработи окончателните карти и ще даде окончателно политическо решение за одобряването на разширената трансевропейска пътна мрежа. Всички наши 7 магистрали и 4 скоростни пътя са част от трансевропейската пътна мрежа, каза Плевнелиев.
В европейски план се говори да се намалят магистралите, а България все още няма магистрала, която да стига от столицата до крайна точка. Това каза от своя страна министър-председателят Бойко Борисов на пресконференцията.
Премиерът показа на картата на България изградените пътища. По думите му изграждането на магистрала „Хемус" и четирите скоростни пътя: „Русе - Шумен", „Врана - Дуранкулак", „Пловдив - Асеновград - Рудозем" и „Рила" са от изключително значение за страната.
Използвани са материали на агенция Фокус