Колко струват социалните мрежи?
Социалните мрежи са на мода на Уолстрийт. Икономиката се подобрява и се очаква нова вълна от IPO-та през 2013 година. Големи компании се опитват да изпреварят събитията и да купят големи дялове в дадени компании, преди тяхното IPO.
Въпросът е струват ли си социалните мрежи цената или се заформя балон?
Вижте каква е стойността в момента на „най-горещите" подобни компании:
Последната новина е инвестицията на стойност 500 млн. долара от страна на Goldman Sachs и Digital Sky Technologies. Когато бе направена сделката Facebook се оценяваше на 50 млрд. долара.
Това поставя мрежата на едно ниво с гиганти като фармацевтичната CVS Caremark (49.5 млрд. долара), General Motors (47 млрд.), Credit Suisse Group (50.8 млрд.), Deutsche Bank (55 млрд.).
Wall Street Journal пише, че някои служители на Facebook наскоро са продали дяловете си на цена, по която стойността на компанията се приближава до 75 млнюрд. долара. Това е почти колкото McDonalds (80 млрд. долара)!
През декември 2010 г. Twitter набра 200 млн. долара във венчър сделка, която оцени компанията на 3.7 млрд. долара.
От тогава насам сделки с дялове от компанията са вдигнали цената и на 8 млрд. долара. Това поставя компанията в калибъра на Delta Air Lines (7.4 млрд. долара) и CarMax Inc (7.5 млрд. долара).
Groupon
През ноември 2010 Google предложи 5.3 млрд. долара, за да купи Groupon.
Тригодишният тогава сайт отхвърли офертата. Експерт от Forrester тогава каза пред Wall Street Journal, че оферта от милиарди долари за този сайт е „абсурдна".
В момента Groupon обмисля IPO, като оценява компанията на между 15 и 20 млрд. долара.
Това поставя Groupon на една равнина с Northrop Grumman (18 млрд. долара ), Pacific Gas and Electric (17.8 млрд.), Alcoa (17.7 млрд.) и Kroger Company (15 млрд.).
Zynga
Компанията е създател на някои от най-популярните приложения във Facebook като Farmville, Cityville и др. Оценява се на 7 - 9 млрд. долара. Това я поставя наравно с Harley Davidson (8.9 млрд. долара) и JCPenney Company (8.6 млрд. долара ).
LinkedIn е сайт с професионални профили на потребителите. В средата на 2010 хедж фонд инвестира 20 млн. долара в сайта. Той се оценява на 2 млрд. долара, което е равно на Avis Budget Group (1.9 млрд. долара) или GNC Acquisition Holdings (1.9 млрд. долара).