Войната на интернет-гигантите: Facebook vs. Google
Вече за никого не е тайна, че зачестилите конфликти между Facebook и Google не са инцидентни, а стратегически ходове в поредната война на брандовете. Заклетата „дружба" между двата интернет-гиганти бързо набира обороти. Ето как:
Facebook патентова „социалното търсене"
Имало едно време, когато лидерството на Google в сферата на търсенето не било заплашвано от нищо, а бъдещето изглеждало напълно безоблачно. Но се появил Facebook и отправил открито предизвикателство към търсачката, заявявайки, че търсенето би било много по-ефикасно, ако отчита интересите на приятели (а кой разбира повече от това от компанията на Закърбърг).
Засега съюзът на Закърбърг и търсачката на Microsoft - Bing не показва големи успехи, но много експерти смятат, че всичко тепърва предстои. Ръкавицата бе хвърлена...
20 октомври 2010 година
Сътрудник на Google публикува разширение Facebook Disconnect
Бутонът Facebook Connect, инсталиран на милиони сайтове, събира информация за това кои сайтове посещават потребителите на социалната мрежа. На програмиста на Google Браян Кениш това следене никак не му харесало и в свободното си време съставил приложението Facebook Disconnect за браузъра Chrome, който блокира модула Facebook.
29 октомври 2010 година
Създателят на Google Maps отива в Facebook
Ларс Расмусен, който осем години работи за Google, смени работодателя си и дори се премести от Австралия в САЩ за новата си работа."Facebook очевидно е променил света и там има още много възможности, над които да се работи - мисля, че е добро място за мен", заяви създателя на Google Maps. След заминаването му мнозина започват да говорят за „бягство от потъващия кораб".
4 ноември 2010 г.
Google забранява на Facebook да прехвърля контакти
Дълго време можеше, когато въведете своето потребителско име и парола в Google Gmail, да разберете кои от хората в контактите ви имат профил и в социалната мрежа. Но обратното не можеше - Facebook старателно пазеше данните за приятелите и не искаше да ги сподели дори със самия потребител.
В крайна сметка на Google това му писна и той въведе ограничение- да търсят контакти могат само сайтове, които са готови да предприемат реципрочни мерки. За Googlе, известен с неофициалното си мото "Не прави зло на другия" това бе акт на крайна агресивност.
9 ноември 2010
Facebook заобикаля забраната за прехвърляне на контакти
След като директното прехвърляне на контакти от Gmail във Facebook спря, компанията на Закърбърг намерила „обходен маршрут". Тя предложи на потребителите си първо да натиснат в Gmail бутона "Износ контакти във файл", а след това да изтеглят файла, което всъщност е само една стъпка повече.
10 ноември 2010 година
Google се опитва да убеди потребителите да не предоставят контакти
Google щеше да плати твърде висока цена, ако забрани изнасянето на контакти, затова реши да приложи по-евтин метод- убеждението. Ако страницата, към която потребителят изнася контакти е Facebook, той е посрещнат от впечатляващо съобщение, в което името на социалната мрежа не е заявено, но се обяснява, че това е „капан, който иска да получи вашите контакти" и се пита дали потребителят иска да се излага на това.
15 ноември 2010 год.
Facebook създава убиец на Gmail
Facebook обяви, че пуска новата си услуга за съобщения Messages. Въпреки че социалната мрежа никога не я нарече „убиец на Gmail", журналисти доброволно направиха това вместо нея.
Услугата позволява на потребителя никога да не напуска пределите на любимата си мрежа, въвеждайки целия интернет в нея, а както е добре известно- и преди това много потребители буквално живееха във Facebook.
20 ноември 2010 год.
Google получи каквото искаше, но никак не остана доволна
Историята с контактите завърши с това, че Gmail просто изчезна като понятие от Facebook. Кой от двата гиганта загуби повече- не се знае, но е ясно, че най-много загубиха потребителите.
26 декември 2010 год.
Създателят на Facebook Disconnect напусна Google
А какво правеше програмистът Браян Кениш, за който вече споменахме, през цялото това време? Вероятно пак му бе останало свободно време да мисли, а размишленията му доведоха до това да реши, че собственият му работодател е същата стока като конкурента и по същия начин ловува за потребителски данни. Той напусна и сега работи по нов проект-Google Disconnect (по-точно разработва приложение, което да блокира събирането на данни от трета страна, включително и Google)
Май 2011 год.
Facebook и Google се сражават за Skype
Помните ли приказката „Двама се карат, третия печели"? Ето ви нагледен пример- и двата гиганта се опитаха да купят Skype, наддавайки с все по-големи суми. Вероятно щедростта им бе подкрепена от мисълта, че услугата е твърде вкусна хапка за конкурента. В крайна сметка всичко завърши с рекордното предложение на Microsoft, срещу което и двамата конкуренти не можеха да направят нищо.
13 май 2011 год.
Facebook призна за очерняне на Google
Притисната до стената от фактите, социалната мрежа призна, че поредицата от статии в пресата на тема „Google не пази надеждно поверителни потребителски данни" е нейното дело. Наетата за целта PR-агенция си посипа главата с пепел, но самият Facebook започна да настоява, че Google наистина не се тревожи за личната информация и да се доведе това до знанието на обществото е било едва ли не граждански дълг.
Бихме повярвали в искреността на Закърбърг, ако самият Facebook небе „изловен" в невнимателно боравене с информацията за потребителите.
16 май 2011 год.
Google пуска убиец на бутона Like
Последният удар дойде от Google. След като по-рано бе въвел бутона «+1», който позволява на потребителите да препоръчат страница на приятели, сега компанията позволи и на други сайтове да го приложат по подобие на Like на Facebook.
Кой от двата бутона ще надделее ще видим, но и от сега занем, че няма да ни е скучно да наблюдаваме двете компании.