Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение от страна на "Студио Модерна България" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 85 135 лева заради заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополния орган.

"Студио Модерна България" ЕООД извършва стопанска дейност, свързана с продажба на стоки с разнообразно предназначение чрез директна продажба в търговски обекти и чрез интернет магазина си с уеб адрес http://www.topshop.bg. Повод за служебното образуване на производството е публикувана реклама на наградната игра на Топ Шоп "Месеци на любовта и красотата", организирана от "Студио Модерна България" ЕООД. Промоцията се провежда в периода 3 февруари 2011 - 31 март 2011 година. Съгласно официалните правила на играта, публикувани на сайта на дружеството, право на участие в нея има всеки, закупил в периода на нейното провеждане промоционален продукт с марката Топ шоп.

Производството на КЗК е установило, че ответното дружество е променило правилата на участие в играта, като впоследствие към условието е било добавено, че е необходимо закупените продукти да са с цена, по-висока от 20 лева. Тези с по-ниска цена, които не дават възможност за участие в промоцията - "Бюти Уанд- тример", "Комплект за шиене" и "Неопренов колан за отслабване" са поставени в секция "Месеци на любовта и красотата. Други", към която препраща рекламният банер на играта. Това обстоятелство не е било отразено по никакъв начин и в по-подробната информация към съответния продукт.

Комисията е сметнала, че начинът на предлагане и представяне на продуктите "Бюти Уанд- тример", "Комплект за шиене" и "Неопренов колан за отслабване" на електронната страница на ответника подвежда и води до заблуда крайния потребител, че закупувайки някой от тях, придобива право на участие в играта "Месеци на любовта и красотата", което от своя страна би могло да повлияе на икономическото му поведение и на избора му дали да осъществи конкретната покупка.