Sony стана най-ценният азиатски бранд
Въпреки хиперапетита на Азия за луксозни стоки, нито един дизайнерски бранд не успя да влезе сред челните 25 в класацията на най-ценните азиатски брандове на маркетинговата компания Campaign, съобщава Би Би Си.
Бранд номер едно на континента е Sony, независимо от хакерските атаки по-рано през годината, при които бяха изложени на риск личните данни на 100 млн. потребители на PlayStation.
Японски и южнокорейски компании за потребителска електроника се наредиха на следващите пет места.
Изненадата в класацията е, че нито една китайска марка не успя да пробие в топ 100. Най-високо- на 102 място, се класира китайският производител на електроника и бяла техника Haier.
Най-високо класираната индийска компания е на 89 място и това е производителят на млечни продукти и сладолед Amul. „Тази година проучването потвърди предизвикателствата, с които се сблъскват китайските и индийски компании, за да получат потребителското признание отвъд местните пазари", се казва в доклада на Campaign.
Топ брандовете на Азия са изцяло съсредоточени в Азиатско-Тихоокеанския район, отчитат в проучването. Така десетте най-ценени на азиатския континент компании се подредиха по следния начин:
1.Sony
2.Samsung
3.Panasonic
4.LG
5.Canon
6. Apple
7.Hewlett-Packard
8. Google
9.Nestle
10.Nike