Втора знакова шведска верига ще открие магазин в България в началото на следващата година.

Компанията за дрехи Hennes&Mauritz AB, известна с търговската си марка H&M, обяви, че ще отвори магазин в София през март 2012 г. След 2 седмици предстои и откриването на първия обект на мебелната верига ИКЕА на столичното околовръстно. Досега най-близките магазини на веригата бяха в Гърция и Румъния, където имат съответно 19 и 6 обекта.

Магазинът за дрехи на H&M ще е с площ 2200 кв. м и ще се разположи на два етажа в търговски център The Mall, съобщиха от компанията. Договорът за наем вече е подписан. Засега няма данни дали търговската мрежа на шведската верига у нас ще се разраства.

"Това е естествена стъпка в нашата стратегия за експанзия. Ще можем да предложим и на българските потребители възможност да купуват модерно и качествено на най-добра цена. Виждаме много голям потенциал за развитие в страната", коментира Карл-Йохан Персон, главен изпълнителен директор на H&M. За разлика от ИКЕА търговците на дрехи планират да влязат директно на българския пазар, а не чрез франчайз.

H&M е вторият по големина търговец на дрехи в света след компанията "Инотекс", която държи търговската марка Zara. Шведската верига има 2300 магазина в 41 държави в света, а работниците й надхвърлят 87 000 души. 21 от страните, в които продава дрехи, са част от Европейския съюз.

H&M е основана в Швеция през 1948 г. от Ерлинг Персон, като първоначалното й име е Hennes, което на шведски означава "за нея". През 1968 г. поглъща търговеца на мъжки облекла Мориц Видфорс и започва да предлага и мъжки колекции. В момента дрехите на H&M се произвеждат главно в Азия и Турция, но има и български шивашки фирми, които изпълняват поръчки на веригата.

Тематични колекции за H&M пък правят дизайнери като Карл Лагерфелд, Роберто Кавали, Стела Макартни, а последните планове са за линия от "Версаче". Дрехи за шведската компания е правила и Мадона.

Източник: в. Труд