Обичаната някога услуга за споделяне на файлове Napster може би достигна своя край след 12-годишно съществуване, белязано от правни проблеми и възраждане на компанията с по-социална насоченост, пише Mashable.

Услугата за музикален стрийминг Rhapsody е подписала споразумение за придобиването на Napster от Best Buy за неизвестна сума.

Съгласно споразумението Best Buy ще получи миноритарен дял в Rhapsody, която е основана през 2001 г. Rhapsody пък ще получи абонатите и активите на Napster. Сделката се очаква да бъде финализирана на 30 ноември.

Засега все още не е известно дали самото име Napster ще изчезне. От тона на изявлението за сделката обаче изглежда, че абонатите на Napster и интелектуалната собственост на услугата може да се влеят в Rhapsody.

През юли Rhapsody отчита над 800 000 потребители, които плащат, за да ползват нейните услуги. Napster пък е имала 700 000 абонати, когато е придобита от Best Buy. Все още обаче не е известно с колко абонати ще се сдобие Rhapsody от сделката.

Компанията се надява да се конкурира със Spotify, по-новата и по-модерна европейска услуга за музикален стрийминг, която вече има над 2 милиона абонати.

Napster започва през 1999 г., но услугата за споделяне на файлове е закрита през 2001 г. Отваря отново, след като Bertlesmann AG се намесва с оферта за 8 млн. долара. След това Best Buy купува компанията през 2008 г. за 121 млн. долара.

В последните години Napster беше възродена със социална и мобилна насоченост. След като сделката с Rhapsody бъде финализирана всичко, което може да остане от Napster, може да е легендата.