43% от клиентите на Apple биха си държали парите в банка на компанията
Частното банкиране с Apple би могло да стане реалност някой ден, пише The Huffington Post.
На фона на засилващата се тенденция към мобилно банкиране, Apple вече служи като дигитален "банков клон" за много потребители на iPhone и iPad. Всичко, което трябва да направи базираната в Купертино компания, е да осигури собствени услуги, подобни на виртуално гише. В момента изглежда, че те правят точно това.
По-рано този месец Apple e подала заявление за патентоването на iWallet според International Business Times.
iWallet ще позволява на човек да управлява всичките си банкови сметки и да прави плащания директно през iPhone. iWallet няма да предлага всички услуги, които една сметка в традиционна банка предлага, но може да предостави достатъчно опции за трансакции, така че един ден да замести основаната разплащателна сметка.
Изглежда също така, че клиентите на Apple са гладни за iBanking услуги.
Общо 43% от настоящите клиенти на Apple казват, че може да съхраняват парите си в компанията, ако тя започне да предлага банкови услуги според доклад на KAE. Проучването се базира на данни на над 5 000 души в САЩ и Великобритания. Като цяло един на всеки десет души твърди, че би обмислил отказ от настоящата си банка, за да използва финансовите услуги на технологичната компания.
Докато Apple усилено произвежда и продава "банкови клонове" под формата на телефони iPhone и таблети iPad, банковите клиенти все повече опитват мобилно банкиране. Един на всеки пет американци ползва банковата си сметка посредством някакъв вид мобилно устройство според данни на Федералния резерв на САЩ от този месец.
Близо половината американци притежават смартфон, а употребата на таблети се прогнозира, че ще изпревари тази на настолни компютри. Наскоро Apple пусна най-новата версия на iPad.
Не само Apple може да окаже сериозна конкуренция на традиционните банки. Други платформи за мобилни плащания, между които PayPal и Google Wallet, навлизат в територията, която допреди време се контролираше само от банките. В същото време големите банки отвръщат на удара със собствени приложения и интегрирани програми, за да задържат клиентите си.