Странни факти за Facebook, които не знаете
Facebook вече е публична компания. Тя струва повече от eBay, Yahoo, Groupon, LinkedIn, Netflix, IAC, AOL, Zynga и Pandora взети заедно.
В последните седмици всички говорят за IPO-то на компанията и за Марк Закърбърг. Може би мислите, че едва ли има нещо, което да не знаете за Facenook. Въпреки това обаче Business Insider публикува няколко интересни факти за компанията, които може би не знаете:
Една от последните новини около компанията беше, че един от основателите й Едуардо Северин се отказва от американското си гражданство. Причината най-вероятно е желанието му да избегне плащане на големи данъци.
Марк Закърбърг е отхвърлил оферта за придобиване от Viacom.
Той се съгласил на оферта за придобиване от Yahoo, когато шеф на компанията е бил Тери Семел, но се отказал, когато Семел намалил цената.
Стив Балмър искал да купи Facebook. Принуден бил обаче да се задоволи в това да инвестира 230 млн. долара в нея.
За позицията, която днес заема Шерил Сандберг, са били интервюриани бившият служител на Yahoo Елън Симиноф, Бъд Колиган от Apple и бившият CEO на Open Table Джеф Джордан.
Стив Джобс поискал Facebook да направи презентация на своята iPhone апликация през 2008 година за конференцията на разработичиците WWDC in 2008. Вместо да отиде лично, Закърбърг изпратил един от и инженерите си. Той се справил толкова зле на предварителното изслушване, че Джобс отменил презентацията.
Закърбърг носи суичър с качулка дори на срещи с инвеститори от Уолстрийт.
През 2005 година Закърбъг е вземал уроци по управление на компания.
Той е фен на сериала Glee и на телефоните BlackBerry. Той се разделил със своя телефон от марката чак през 2010 г.
Обещал си е, че ще кодира всеки ден от 2012 година.
Закърбърг направил преговорите за закупуване на Instagram за 1 млрд. долара без да се консултира с Борда на директорите.
Инженерите на Facebook искали бутона „Like” да се нарича „Страхотно“ ("Awesome").
Google е струвала колкото ¼ от Facebook, когато е станала публична.
През първата година семейството на Закърбъг похарчило 86 000 долара само през лятото, за да поддържа компанията.
Шон Паркър е убедил Закърбърг да направят бутон „сподели“. Първоначално Закърбърг не бил много навит. Днес това е една от най-популярните функции във Facebook.