Facebook – цел на късите продавачи
Никоя щатска компания не привлича толкова интереса на късите продавачи колкото Facebook, сочат данни на Bloomberg.
Това кара редица анализатори да очакват по-нататъшни загуби за акциите на компанията, която вече и без това загуби 27 милиарда долара от капитализацията си от първичното си публично предлагане насам.
Процентът на късите позиции при социалната мрежа възлиза на 5.9% от общия й обем акции, сочат данните.
Това е изключително висок процент, предвид че процентът не надвишава 3 при нито една компания, компонент на широкия индекс Standard & Poor’s 500, с капитализация над 50 милиарда долара.
Facebook, която е с пазарна капитализация от 63.8 милиарда долара, не е компонент на широкия индекс.
Компанията е регистрирала най-лошо представяне на своите акции през първите две седмици сред 30-те най-големи първични публични предлагания от януари миналата година насам.
Понижението от 27% в акциите на Facebook е над три пъти по-високо от най-голямото за същия период на следващата компания по негативно представяне Oaktree Capital Group.
Акциите на компанията отбелязаха сериозно понижение след първичното публично предлагане, предвид на опасенията, че компанията бе надценена при пазарна капитализация от близо 100 милиарда долара.
При дебюта на акциите те бяха оценени при ниво 107 пъти печалбата за последната една година.