Добрев: Германските фирми стават все по-важни за България
През последните години нараства ролята на Германия в българската икономика. Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев на бизнес форум в Берлин пред представители на близо 70 германски компании, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Добрев е на посещение в германската столица в състава на официалната делегация, водена от президента Росен Плевнелиев.
Министърът на икономиката даде пример с последния потенциален инвеститор, с когото се е срещнал – германска компания, която иска да построи завод за автоклиматици в Пловдив. През последните години се забелязва много активно търсене на възможности за инвестиции в България в производството на автомобилни части, каза Добрев пред участниците във форума.
По неговите думи в България съществуват отлични възможности за развитие на този сектор от икономиката – традиции, добре подготвени кадри, конкурентни разходи за производство. Затова компании като Lufthansa Technik и Ixetic вече избраха България за своята дейност.
От конкурентните предимства на страната ни се възползваха също Aurubis и SAP, които произвеждат в България продукти с висока добавена стойност. Очакваме инвестиции в реалното производство, подчерта още министърът.
Той запозна участниците във форума с основните мерки на правителството за привличане на инвеститори.
Германия е водещ външнотърговски партньор на България. Тя заема първо място в експортната листа на нашата страна с износ за 2.412 млрд. евро през 2011 г. , което представлява ръст от 45.4% спрямо 2010 г.
Вносът на германски стоки в България през 2011 г. е за 2.564 млрд. евро – ръст от 14.7%. Германия е един от водещите чуждестранни инвеститори в България с вложения в размер на 1.878 млрд. евро в периода 1996 – 2011 г.
По данни на Българската агенция за инвестиции 30% от стоте най-големи инвеститори в България са германски или с германско участие.
Германия е водещ туристически партньор на България сред страните от ЕС и е един от най-важните пазари за българския туристически продукт.
През 2011 г. тя заема трето място (след Румъния и Гърция) в листата на водещите туристически партньори на нашата страна с посещения на 700 062 германски туристи. За периода януари – април т.г. България е посетена от 39 921 германски туристи, което е ръст от 5.3%