All inclusive по български
Системата all inclusive е популярен начин за почивка по целия свят. От няколко години набира сила и в България, което накара много хотели у нас да започнат да я предлагат.
All inclusive буквално се превежда „всичко включено в цената“. По системата ще получите три основни хранения на шведска маса, местни безалкохолни и алкохолни напитки през целия ден, едно или две междинни хранения под формата на сандвичи и сладкиши, безплатно ползване на басейн, чадъри и шезлонги, както и услугите на аниматори.
Качеството на храната, напитките и обслужването зависи от категоризацията на хотела. Оказва се обаче, че жаждата за печалба на българските хотелиери е „побългарила“ значително услугата. Ето как хотелите у нас печелят повече от all inclusive системата.
Храна с ниско качество
Малки количества храна, лошо сготвени ястия и продукти с изтекъл срок на годност са само част от проблемите с храната. Най-често за приготвянето на закуската, обяда и вечерята се използват продукти, които са останали от предишни хранения. Например, ако днес е имало пилешка пържола за вечеря, много вероятно е утре на обяд тя да се превърне в супа.
За да се справят с нарушенията, от които все по-често се оплакват и чуждите, и българските туристи, Агенцията за безопасност на храните зачести с проверките на хотелите, предлагащи all inclusive. На 31 юли от там съобщиха, че засега не са открити нарушения.
Алкохол с неизвестен произход
Евтино уиски налято в бутилка от марково питие – оказва се, че това не е прецедент. Хотелите стигат до там дори да предлагат алкохол с неизвестен произход, което крие сериозни рискове за здравето на туристите.
Пестят се пари както от натуралните сокове, които са разтворими напитки на прах, така и от кафето. Триковете включват по-късно отваряне на заведението в хотела, където се предлага кафе, за да се избегне сутрешния наплив, както и предлагане на възможно най-евтиното кафе на закуска. Водата също не е минерална.
Лошо обслужване
Хотелите пестят пари и по линия на обслужването. Оказва се, че стаите на клиентите се почистват рядко, защото камериерките са минимален брой. Кърпите и спалното бельо често се сменят веднъж седмично, за да се съкратят разходите за пране.
Недостатъчна база
Леглова база за 1000 души с ресторант за 30 – за този прецедент неотдавна съобщиха от Асоциацията за безопасност на храните. Именно затова от там искат да бъде разрешено all inclusive да предлагат само хотели с капацитет на ресторанта за поне 60% от гостите си. Хотелиерите обаче категорично се противопоставиха на този вариант с мотива, че се нарушават правилата на свободната конкуренция.
Срещнахте ли проблеми по време на почивката си на родното Черноморие? Споделете в коментарите.