Разходите на домакинство растат с 11.2% през второто тримесечие
Общият разход на лице от домакинство през второто тримесечие на 2012 г. е 967 лв. и се увеличава спрямо същото тримесечие на 2011 г. с 11.2%.
Най-голям дял при формиране на общия разход на домакинствата имат разходите за храна и за жилище (енергия, горива, вода и др.) – 51.3% от всички разходи, сочат данните на НСИ.
Най-съществено перо от бюджета на българските домакинства са разходите за храна и безалкохолни напитки. Като абсолютни стойности те се увеличават с 5.4% и през второто тримесечие на 2012 г. са 333 лв. средно на лице в домакинството.
Относителният им дял в общия разход намалява с 1.9 процентни пункта и представлява 34.5% от него през второто тримесечие на 2012 г.
Разходите за дома (вода, електроенергия, отопление, обзавеждане и поддържане) се повишават от 135 лв. през второто тримесечие на 2011 г. на 162 лв. средно на лице от домакинството през същото тримесечие на 2012 година.
Делът им в общия разход нараства с 1.2 процентни пункта и достига 16.8% от него през второто тримесечие на 2012 година.
Разходите за здравеопазване през второто тримесечие на 2012 г. се запазват на същото равнище от 51 лв., както през второто тримесечие на 2011 г., а относителният им дял намалява с 0.5 процентни пункта и е 5.3% от общия разход.
Като абсолютни стойности разходите за транспорт и съобщения се увеличават с 15.4% и достигат 111 лв. средно на лице, а относителният им дял нараства с 0.5 процентни пункта и е 11.6% от общия разход на домакинствата.
Разходите за алкохолни напитки и цигари се увеличават с 14.3% и през второто тримесечие на 2012 г. възлизат на 44 лв. средно на лице от домакинството. Техният относителен дял в общия разход е 4.6%, което е с 0.1 процентни пункта повече, в сравнение с второто тримесечие на 2011 г.
Разходите за облекло и обувки се запазват на същото равнище и през второто тримесечие на 2012 г. са 28 лв. средно на лице. Делът им в общия разход е 2.9%, което е с 0.2 процентни пункта по-малко, в сравнение с второто тримесечие на 2011 г.