Ланс Армстронг губи 30 млн. долара, след като спонсорите се разбягаха
Загубата на Nike Inc. и други спонсори, след като беше обвързан с използването на забранени стимуланти, ще струва на бившия колоездач Ланс Армстронг около 30 млн. долара, информира Bloomberg, цитирайки прогноза на специалист по спортен маркетинг.
“Сумата включва настоящи рекламни договори, бъдещи рекламни договори и изяви на корпоративни събития,” казва Стив Роснър, сред чиито клиенти в 16W Marketing LLC в Ийст Ръдърфорд, Ню Джърси са бейзболистът Кал Рипкен, баскетболистът Хаким Олайджуон и футболистът Хауи Лонг, всеки от които е член на съответната Зала на славата за своя спорт.
От пивоварната Anheuser-Busch InBev NV също съобщиха вчера, че няма да подновят договора със седемкратния победил в Колоездачната обиколка на Франция. Настоящият рекламен договор на Армстронг за бирата Michelob Ultra изтича в края на 2012 г.
Trek Bicycle Corp. също прекрати отношенията си с Армстронг, но заяви, че ще продължи да подкрепя фондацията му за борба с рака.
Армстронг и Nike подписаха петгодишен договор през 2010 г., според който фондацията му ще получава най-малко по 7.5 млн. долара годишно печалбите, генерирани от артикулите с марка Livestrong.
Армстронг е спечелил 21 млн. долара през 2010 г., което го прави 50-ият най-добре платен спортист в света и най-богатият колоездач, соред класацията на Forbes.
Армстронг има рекламен договор и с подразделението Oakley на Luxottica Group SpA, откъдето заявиха, че ще изчакат окончателното решения от международната федерация за наказанието му.
Компанията за енергийни храни FRS Co също е приключила отношенията си с Армстронг. Друга компания за енергийни храни Honey Stinger, в която Ланс Армстронг е и акционер, в момента премахва лика му от своите реклами и от опаковките на своите продукти.
RadioShack Corp. е упомената като спонсор на Амрстронг на неговия сайт, но от веригата за техника съобщиха, че нямат ангажименти към него.