Кои коли се обезценяват най-много с времето
Обезценката на новите автомобили е един от най-значимите проблеми, пред които се изправят собствениците им. Затова е добре те да отделят значително внимание и проучване при извършването на тази относително скъпа покупка, каквато е придобиването на ново возило.
Реалността е такава, че още с излизането на един автомобил от автосалона стойността му вече е с 20% надолу.
Разбира се, някои модели автомобили се държат значително по-добре по отношение на обезценката си, в сравнение с други. Колите, които се обезценяват с най-много, обикновено са луксозни модели или пък много евтини и компактни.
Традиционно, марките и моделите, смятани от потребителите като сигурни и надеждни, губят от стойността си с по-малко, докато колите, показали дефекти или слабости в определени направления, са сред най-бързо обезценяващите се.
Според изследване, направено от изданието CarMax, водещ фактор при обезценката на автомобил е неговата „неикономичност“ по отношение на горивото. Според други източници, като Popular Mechanics, лошото качество, дизайн и разходи за поддръжка и ремонт са причините, които карат потребителите да не харесват дадена марка или модел.
Обезценката на един автомобил е един от основните компоненти, които влизат в състава на факторите, определящи истинските разходи за ползването и потребяването на превозното средство.
Друг фактор, съдействащ за обезценката на модели и марки, е жестоката конкуренция между производителите, водещи до редизайн на определени модели в рамките на четири-пет години.
Ето някои модели автомобили, които са известни с това, че са се обезценили най-много с времето, според изданието Investopedia.com.
Range Rover
При луксозните модели тази марка се отличава с рязката си обезценка. За нещастие, иначе престижният джип включва в моделите си през годините електронни компоненти, които дават много дефекти.
Това бързо се разпространява сред потребителите и нов автомобил, закупен за 60 000 долара преди няколко години, може да бъде намерен за около 6 000 долара към днешна дата, което е обезценка от цели 90%.
Cadillac Escalade
Когато луксозният джип е замислян, цената на бензина по бензиностанциите е била далеч по-ниска и не се е очаквало да достигне подобни на настоящите нива.
Търсенето на модели с голям разход на гориво се е понижило и днес този модел, струващ 80 000 долара като нов, може да бъде намерен за по-малко от 30 000 долара.
Jaguar S-Type
Въпреки че няма някакви масови дефекти при този модел, остарелият му дизайн прави така, че от продажна цена от 60 000 долара като нов към днешна дата може да бъде открит за около 10 000 долара. Високите разходи за поддръжка и скъпите части са друга причина за слабото търсене на този вид автомобили.
Mercedes-Benz S-Class
Малко странно на пръв поглед, този модел е един от най-обезценяващите се с времето, като за пет години може да загуби над 80% от стойността си. Дори и специалистите не могат да намерят обяснение защо тази уважавана марка и модел губят толкова от стойността си. Като евентуална причина се сочи високата начална цена за закупуването му.
При средния клас автомобили стойността на модели, като Chevrolet Cobalt и Mercury Grand Marquis, губят най-много с времето, като могат да поевтинеят с до 80% пет години след придобиването им.
Експертите съветват също така потребителите да стоят настрани от производители с финансови проблеми като Chrysler и Saab. Тези проблеми са довели до изключително силна обезценка на модели, като Chrysler Sebring и Saab 9-3.
Потребителите които смятат да продадат своя автомобил след пет години или по-малко, е добре да избират модели, доказали запазване на стойността си във времето в много по-голяма степен. Те също така трябва да избират автомобили с относително по-малък разход на гориво и в стандартни цветове, което ще ги направи по-лесно продаваеми.
За останалите, които възнамеряват да ползват автомобила си по-дълго, обезценката не е ключов фактор при вземане на решение относно марката и модела. Най-голямата загуба на стойност, на практика, се проявява в първите пет години от ползването на едно возило.